Vyučující
|
-
Gallová Jana, MSc.
-
Královcová Kateřina, Mgr.
-
Nováková Kristýna, Mgr. MBA
|
Obsah předmětu
|
1. Kognitivní poruchy z pohledu ergoterapie. 2. Seznámení s využitím tréninku paměti v ergoterapii. 3. Paměť a lidské tělo, hygiena paměti , biologické aspekty paměti. 4. Metody a strategie, rozvoje vnímání , osvojujeme si znalosti ,vybavování údajů. 5. Individuální trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 1. 6. Individuální trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 2. 7. Individuální trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 3. 8. Skupinový trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 1. 9. Skupinový trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 2. 10. Skupinový trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 3. 11. Záznam tréninku paměti do ergoterapeutické dokumentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Cvičení
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit filosofii teorie ergoterapie |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat ergoterapeutické přístupy v klinické praxi |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizuje kognitivní funkce |
vysvětlí princip diagnostických a terapeutických metod užívaných v ergoterapii pro trénink kognitivních funkcí |
Odborné dovednosti |
---|
aplikuje kognitivní přístup a paměťový trénink u jednotlivých diagnóz |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Klucká, Jana; Volfová, Pavla. Kognitivní trénink v praxi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2608-3.
-
Krivošíková, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
-
Moser?Will, Ines; Grube, Ingrid. 110 her pro rozvoj myšlení, lepší paměť a koncentraci. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3560-3.
-
Suchá, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-438-0.
-
Suchá, Jitka. Trénujte si paměť. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-791-6.
-
Tiefenbacher, Angelika; Michňová, Iva. Trénink paměti : osvědčené tipy, metody a cvičení. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3177-3.
|