Předmět: Ergoterapie u kognitivních poruch

» Seznam fakult » FZS » KFE
Název předmětu Ergoterapie u kognitivních poruch
Kód předmětu KFE/EKP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Gallová Jana, MSc.
  • Královcová Kateřina, Mgr.
  • Nováková Kristýna, Mgr. MBA
Obsah předmětu
1. Kognitivní poruchy z pohledu ergoterapie. 2. Seznámení s využitím tréninku paměti v ergoterapii. 3. Paměť a lidské tělo, hygiena paměti , biologické aspekty paměti. 4. Metody a strategie, rozvoje vnímání , osvojujeme si znalosti ,vybavování údajů. 5. Individuální trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 1. 6. Individuální trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 2. 7. Individuální trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 3. 8. Skupinový trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 1. 9. Skupinový trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 2. 10. Skupinový trénink paměti v praxi z pohledu ergoterapie 3. 11. Záznam tréninku paměti do ergoterapeutické dokumentace.

Studijní aktivity a metody výuky
Cvičení
  • Kontaktní výuka - 22 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vysvětlit filosofii teorie ergoterapie
Odborné dovednosti
aplikovat ergoterapeutické přístupy v klinické praxi
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizuje kognitivní funkce
vysvětlí princip diagnostických a terapeutických metod užívaných v ergoterapii pro trénink kognitivních funkcí
Odborné dovednosti
aplikuje kognitivní přístup a paměťový trénink u jednotlivých diagnóz
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Klucká, Jana; Volfová, Pavla. Kognitivní trénink v praxi. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2608-3.
  • Krivošíková, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
  • Moser?Will, Ines; Grube, Ingrid. 110 her pro rozvoj myšlení, lepší paměť a koncentraci. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3560-3.
  • Suchá, Jitka. Trénink paměti pro každý věk. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-438-0.
  • Suchá, Jitka. Trénujte si paměť. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-791-6.
  • Tiefenbacher, Angelika; Michňová, Iva. Trénink paměti : osvědčené tipy, metody a cvičení. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3177-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr