Vyučující
|
-
Braunová Gabriela, PhDr.
-
Gallová Jana, MSc.
|
Obsah předmětu
|
Cvičení 1. Principy neurorehabilitace. 2. Základy neuroplasticity. 3. Následky poškození centrálního nervového systému. 4. Terapie poruch vědomí. 5. Terapie poruch centrálního nervového systému. 6. Včasná neurorehabilitace. 7. Role senzitivity a vnímání vlastního těla. 8. Neuropsychologické syndromy následkem poškození centrálního nervového systému. 9. Následky imobilizace. 10. Traumatické poškození mozku. 11. Spasticita a její ovlivnění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 11 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat základní filosofii teorie ergoterapie |
charakterizovat anatomii, fyziologii a patofyziologii nervového systému |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat ergoterapeutické přístupy v klinické praxi |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlí principy neurorehabilitace a základy neuroplasticity |
definuje spasticitu |
Odborné dovednosti |
---|
aplikuje metody k ovlivnění senzitivity |
terapeuticky ovlivňuje neuropsychologické syndromy |
aplikuje techniky k ovlivnění spasticity, ke zlepšení motorických funkcí a k výkonu aktivit všedního dne |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Grawe, Klaus. Neuropsychoterapie : nové přístupy k terapii na základě poznatků neurovědy. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-311-6.
-
Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
-
Lippert-Grüner, Marcela. Neurorehabilitace. 1. vyd. Praha : Galén, 2005. ISBN 80-7262-317-6.
-
Lippertová-Grünerová, Marcela. Rehabilitace pacientů v kómatu. 1. vyd. Praha : Galén, 2013. ISBN 978-80-7262-761-5.
-
Lippertová-Grünerová, Marcela. Trauma mozku a jeho rehabilitace. 1. vyd. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-569-7.
-
Preiss, Marek; Kučerová, Hana. Neuropsychologie v neurologii. Vyd. 1. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-0843-4.
|