|
Vyučující
|
-
Legzdina Adéla, Mgr.
-
Kostkubová Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Blažková Jana, MSc.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Koncepce oboru ergoterapie. 2. Modely a přístupy v ergoterapii. 3. Předmět a cíle oboru ergoterapie. 4. Diagnostické prostředky ergoterapie. 5. Terapeutické prostředky ergoterapie. 6. Technické prostředky, kompenzační pomůcky. 7. Ergoterapeutické modely a přístupy v péči o horní končetinu. 8. Ergoterapeutické modely a přístupy v neurologii. 9. Ergoterapeutické modely a přístupy v geriatrii a gerontopsychiatrii. 10. Ergoterapeutické modely a přístupy v pediatrii. 11. Zápočtový test.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat a charakterizovat základní pojmy užívané v rehabilitaci |
| popsat vývoj rehabilitace v ČR a zahraničí |
| popsat systém komprehenzivní rehabilitace v ČR a zahraničí |
| vyjmenovat součásti rehabilitace |
| zařadit fyzioterapii do systému rehabilitace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vyjadřovat se v základní terminologii komprehenzivní rehabilitace |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
| bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat základní koncepci, modely a přístupy v ergoterapii |
| vyjmenovat ergoterapeutické koncepce v klinické ergoterapii |
| popsat problémové oblasti a potřeby klientů v souladu s klasifikačními systémy v ergoterapii |
| Odborné dovednosti |
|---|
| navrhnout řešení potřeb klientů v souladu s klasifikačními systémy v ergoterapii |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
|
Doporučená literatura
|
-
Klusoňová,E.,Špičková,J. Ergoterapie I. Avicenum Praha, 1990.
-
Kol. autorů. Výchovná problematika v dětských zařízeních. IDVPZ, 1996.
-
Králová. Zařízení sociální péče pro seniory a zdravotně postižené občany. Anag, 2003.
-
Kulišťák, P. Afázie. Triton, 1997.
-
Lippertová - Grunerová, M. Neurorehabilitace. GALEN, 2005.
-
Pfeiffer, J. Ergoterapie. Rehalb, o.p.s., Praha, 2001.
-
Pfeiffer,J. Ergoterapie II. Avicenum Praha, 1990.
-
Pulpa, M. Jak žít se sluchovou vadou. IDVPZ Brno, 1996.
-
Štilec, M. Program aktivního stylu života pro seniory. Portál, 2004.
|