Název předmětu | Ergoterapie |
---|---|
Kód předmětu | KFE/ERG |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Koncepce oboru ergoterapie. 2. Modely a přístupy v ergoterapii. 3. Předmět a cíle oboru ergoterapie. 4. Diagnostické prostředky ergoterapie. 5. Terapeutické prostředky ergoterapie. 6. Technické prostředky, kompenzační pomůcky. 7. Ergoterapeutické modely a přístupy v péči o horní končetinu. 8. Ergoterapeutické modely a přístupy v neurologii. 9. Ergoterapeutické modely a přístupy v geriatrii a gerontopsychiatrii. 10. Ergoterapeutické modely a přístupy v pediatrii. 11. Zápočtový test.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí
|
Předpoklady |
Odborné znalosti |
vyjmenovat a charakterizovat základní pojmy užívané v rehabilitaci |
popsat vývoj rehabilitace v ČR a zahraničí |
popsat systém komprehenzivní rehabilitace v ČR a zahraničí |
vyjmenovat součásti rehabilitace |
zařadit fyzioterapii do systému rehabilitace |
Odborné dovednosti |
vyjadřovat se v základní terminologii komprehenzivní rehabilitace |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
Odborné znalosti |
charakterizovat základní koncepci, modely a přístupy v ergoterapii |
vyjmenovat ergoterapeutické koncepce v klinické ergoterapii |
popsat problémové oblasti a potřeby klientů v souladu s klasifikačními systémy v ergoterapii |
Odborné dovednosti |
navrhnout řešení potřeb klientů v souladu s klasifikačními systémy v ergoterapii |
Obecné způsobilosti |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
Odborné znalosti |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti |
Přednáška s demonstrací, |
Hodnotící metody |
Odborné znalosti |
Test, |
Odborné dovednosti |
Test, |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|