|
Vyučující
|
-
Legzdina Adéla, Mgr.
-
Kostkubová Michaela, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Seznámení s hrou v ergoterapii Funkční hry Napodobovací hry Manipulační hry Úlohové a tématické hry Pohybové a rytmicko-hudební hry Receptivní a senzomotorické hry Didaktické hry Společenské hry Hra jako diagnostický prostředek
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
| Odborné dovednosti |
|---|
| nejsou vyžadovány |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenuje a charakterizuje jednotlivé druhy her a definuje jejich využití v ergoterapii |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikuje hru v rámci diagnostiky a terapie |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Přednáška s diskusí, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Doyon, Louise. Hry pro všestranný rozvoj dítěte : [pro děti do 6 let]. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-754-X.
-
Friedl, Johanna. 261 her pro děti od tří let. Vyd. 1. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0360-2.
-
Koťátková, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi : význam hry, role pedagoga, cíl hry, soubor her. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0852-3.
-
Newman, Sarah. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením : rozvoj kognitivních, pohybových, smyslových, emočních a sociálních dovedností. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-872-4.
-
Walsh, Danny. Skupinové hry a činnosti pro seniory : interakce a sebepoznávání, hry se slovy, kvízy, cvičení a relaxace, každodenní aktivity. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-970-4.
|