Předmět: Hry v ergoterapii

» Seznam fakult » FZS » KFE
Název předmětu Hry v ergoterapii
Kód předmětu KFE/HRY
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Blažková Miloslava, Mgr.
  • Bucková Hana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Seznámení s hrou v ergoterapii Funkční hry Napodobovací hry Manipulační hry Úlohové a tématické hry Pohybové a rytmicko-hudební hry Receptivní a senzomotorické hry Didaktické hry Společenské hry Hra jako diagnostický prostředek

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady
Odborné dovednosti
nejsou vyžadovány
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vyjmenuje a charakterizuje jednotlivé druhy her a definuje jejich využití v ergoterapii
Odborné dovednosti
aplikuje hru v rámci diagnostiky a terapie
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Obecné způsobilosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Přednáška s diskusí,
Cvičení (praktické činnosti),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Doyon, Louise. Hry pro všestranný rozvoj dítěte : [pro děti do 6 let]. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-754-X.
  • Friedl, Johanna. 261 her pro děti od tří let. Vyd. 1. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0360-2.
  • Koťátková, Soňa. Hry v mateřské škole v teorii a praxi : význam hry, role pedagoga, cíl hry, soubor her. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0852-3.
  • Newman, Sarah. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením : rozvoj kognitivních, pohybových, smyslových, emočních a sociálních dovedností. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-872-4.
  • Walsh, Danny. Skupinové hry a činnosti pro seniory : interakce a sebepoznávání, hry se slovy, kvízy, cvičení a relaxace, každodenní aktivity. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-970-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr