Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Semináře 1. Systémy zdravotní péče - úvod, zdravotní politiky, základní principy. 2. Systémy zdravotní péče - srovnání jednotlivých systémů, konkrétní příklady z ortotiky - protetiky. 3. Zdravotní služby v ČR v kontextu k ortotiky - protetiky. 4. Nároky na vzdělávání zaměstnanců zdravotnického zařízení. Založení nestátního zdravotnického zařízení v ortotice - protetice. 5. Systém zdravotního pojištění vzhledem k potřebám ortotiky - protetiky. 6. Úhradový systém ČR a cenová regulace ve zdravotnictví vzhledem k zdravotnickým prostředkům. 7. Zdravotnický prostředek a jeho náležitosti z pohledu regulace. 8. Povinnosti výrobců, dovozců a distributorů zdravotnických prostředků (MDR). 9. Analýza rizik zdravotnických prostředků (Technická dokumentace - MDR). 10. Klinické hodnocení (Technická dokumentace - MDR). 11. Zápočtový test. Hodnocení seminární práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 22 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
specifické znalostní předpoklady nejsou vyžadovány |
Odborné dovednosti |
---|
specifické dovednostní předpoklady nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizuje zdravotnický prostředek |
vysvětlí proces vzniku nestátního zdravotnického zařízení |
vyjmenuje povinnosti výrobců zdravotnických prostředků vzhledem k MDR |
popíše tvorbu technické dokumentace a klinického hodnocení |
Odborné dovednosti |
---|
porovnává jednotlivé systémy zdravotní péče z několika perspektiv |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Regulation (EU) 2017/745 of the European Parliament and of the Council of 5 April 2017 on medical devices, amending Directive 2001/83/EC, Regulation (EC) No 178/2002 and Regulation (EC) No 1223/2009 and repealing Council Directives 90/385/EEC and 93/42/EEC (Text with EEA relevance. ).
-
Zákon č. 48/1997 Sb. Zákon o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů.
-
Zákon č. 89/2021 Sb. Zákon o zdravotnických prostředcích a o změně zákona č. 378/2007 Sb., o léčivech a o změnách některých souvisejících zákonů (zákon o léčivech), ve znění pozdějších předpisů.
-
Zákon č. 96/2004 Sb. Zákon o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání a k výkonu činnosti souvisejících s poskytováním zdravotní péče a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o nelékařských zdravotnických povoláních).
-
Němec, Jiří. Principy zdravotního pojištění. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2628-1.
-
ONDRUŠ, Peter. Svetové zdravotnícke systémy: v čase globalizácie.. Banská Bystrica: PRO, 2014. ISBN 978-80-89057-47-4.
|