|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Přehled dostupných pohybových aktivit skupinového charakteru. 2. Aerobní aktivity - aerobic. 3. Aerobní aktivity - step-aerobic. 4. Aerobní aktivity - kruhový trénink. 5. Variace kruhových tréninků. 6. Protahovací cvičení. 7. Relaxační cvičení. 8. Posilovací cvičení s využitím pomůcek. 9. Základy cvičení Pilates. 10. Základy cvičení power jógy.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vyjmenovat a popsat vhodné metody testování kondiční úrovně sportovců a seniorů |
| definovat dopad hypokineze na lidské zdraví |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládat práci se sporttesterem |
| vyšetřit seniora vhodnou metodou testování |
| vést skupinové lekce s ohledem na stanovené cíle cvičení |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
| bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat různé formy cvičení |
| popsat současnou nabídku komerčně dostupných cvičebních lekcí |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vybrat a doporučit vhodné pohybové aktivity pro jedince se zdravotním omezením v návaznosti na předchozí výuku |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Blahušová E. Pilatesova metoda I., II. III.. Olympia Praha, 2004.
-
Bursová,M. Kompenzační cvičení. Praha, 2005.
-
Hošková, Blanka; Matoušová, Miluše. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy : pro studující FTVS UK. 2. vyd. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1392-5.
-
Kadeřávková, Květoslava. Didaktika tělesné výchovy : Učebnice pro stř. zdravot. školy, stud. obor rehabilitační pracovník. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1988.
-
Krejčík. DVD Hubněte s power jogou.
-
Pavlů, Dagmar. Cvičení s Thera-Bandem : se zřetelem ke konceptu dle Brüggera. Brno : CERM, 2004. ISBN 80-7204-334-X.
-
Šípková Olga. video - Aerobik pro všechny.
-
Tlapák, P. Tvarování těla pro muže i ženy. Praha : ARSCI, 1999. ISBN 80-86078-00-0.
|