Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Cvičení na podporu správného držení těla. 2. Cvičení vhodná pro bolestivé stavy pohybového aparátu. 3. Cvičení vhodná pro redukci tělesné nadváhy. 4. Cvičení vhodná pro zvýšení funkční zdatnosti jedince s důrazem na kardiorespirační systém. 5. Cvičení vhodná pro zlepšení kognice a reakce. 6. Cvičení vhodná pro zvýšení stability. 7. Cvičení vhodná pro seniory s omezenou schopností lokomoce. 8. Testování funkční zdatnosti skupiny seniorů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat různé formy cvičení |
popsat současnou nabídku komerčně dostupných cvičebních lekcí |
Odborné dovednosti |
---|
vybrat a doporučit vhodné pohybové aktivity pro jedince se zdravotním omezením v návaznosti na předchozí výuku |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
mít dostatečné zásoby cviků pro potřeby tvorby cvičební jednotky |
popsat testovací postupy pro zhodnocení efektivity cvičení |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit vhodné cvičební jednotky dle požadovaného zaměření |
stanovit vhodné parametry cvičební lekce |
vyhodnotit výsledky testování zdatnosti jedince |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Blahušová E. Pilatesova metoda I., II. III.. Olympia Praha, 2004.
-
Bursová,M. Kompenzační cvičení. Praha, 2005.
-
Hošková, Blanka; Matoušová, Miluše. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy : pro studující FTVS UK. 2. vyd. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1392-5.
-
Kadeřávková, Květoslava. Didaktika tělesné výchovy : Učebnice pro stř. zdravot. školy, stud. obor rehabilitační pracovník. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1988.
-
Krejčík. DVD Hubněte s power jogou.
-
Pavlů, Dagmar. Cvičení s Thera-Bandem : se zřetelem ke konceptu dle Brüggera. Brno : CERM, 2004. ISBN 80-7204-334-X.
-
Šípková Olga. video - Aerobik pro všechny.
-
Tlapák, P. Tvarování těla pro muže i ženy. Praha : ARSCI, 1999. ISBN 80-86078-00-0.
|