Předmět: Research methods

» Seznam fakult » FZS » KFE
Název předmětu Research methods
Kód předmětu KFE/RM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Gallová Jana, MSc.
Obsah předmětu
Přednášky - Specifika výzkumu (filozofie, metodologie, paradigma) ve společenských a přírodních vědách - Etika vědeckovýzkumné práce. - Adekvátní metody sběru dat a jejich analýzy. - Kvantitativní vs kvalitativní výzkum - Elektronické zdroje/databáze. - Akademické psaní. - Kritická analýza. - Spolehlivost, validita a experiment. - Výzkumný design. Sestavení dotazníku. Semináře V rámci seminářů budou diskutována témata probraná v přednáškách.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
rámcově popsat výzkumný proces
Odborné dovednosti
porozumět mluvenému slovu a psanému textu v anglickém jazyce
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy,
Výsledky učení
Odborné znalosti
detailně vysvětlí jednotlivé fáze výzkumného procesu
charakterizuje specifika kvalitativního, kvantitativního a smíšeného druhu výzkumu
popíše zásady akademického psaní
definuje etická pravidla vědeckovýzkumné práce
Odborné dovednosti
analyzuje a vyhodnocuje metody sběru dat a jejich využití ve zdravotnictví a sociální péči (včetně ergoterapie)
fundovaně se zapojuje do diskusí ohledně výzkumu ve svém oboru
navrhuje a účastní se etického výzkumu ve svém oboru a šíří jeho výsledky prostřednictvím vhodných fór
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Obecné způsobilosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Řešení problémů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
multiple choice test
Odborné dovednosti
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Test,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Bettany-Saltikov, J. How to do a systematic literature review in nursing: a step-by-step guide.. Maidenhead: McGraw-Hill/Open University Press, 2016. ISBN 9780335263806.
  • Bryman, A. Social Research Methods, 5th ed.. Oxford University Press, 2015. ISBN 9780199689453.
  • Byrne, D. What´s the difference between methodology and methods? Project Planner. London, United Kingdom:Publications, Inc., 2017. ISBN 9781526408495.
  • Creswell, J.W. Qualitative inquiry and research design: choosing among five approaches. 3rd edn.. Thousand Oaks: Sage Publications, 2013. ISBN 9781412995313.
  • Creswell, J.W. Research Design, Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches.. Thousands Oaks: Sage Publications, 2018. ISBN 9781506386706.
  • Finlay, L. and Ballinger, C. Qualitative research for allied health professionals: challenging choices.. Chichester: John Wiley & Sons Ltd., 2006. ISBN 978-0-470-01963-4.
  • Green, J., Thorogood, N. Qualitative methods for health research, 4th ed.. London, Thousands Oak: Sage, 2018. ISBN 978-1-4739-9710-3.
  • Marshall, C., Rossman, G.B. Designing Qualitative Research, 6th ed.. United States, California: SAGE Publications Inc, 2015. ISBN 9781452271002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr