Vyučující
|
-
Bucková Hana, Mgr. Ph.D.
-
Gallová Jana, MSc.
|
Obsah předmětu
|
Obsahová náplň praxe - kineziologické vyšetření a vyšetření soběstačnosti - sestavení anamnézy - stanovení cíle terapie na základě indikace lékaře - sestavení krátkodobého a dlouhodobého ergoterapeutického programu - vedení terapeutické jednotky - edukace klienta v rámci terapeutické nebo kreativní činnosti - využívání hry v terapii dospělých - aplikace rehabilitačního ošetřovatelství v rámci prevence imobilizačního syndromu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 160 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit účel a teoretickou podstatu všech úkonů, které v rámci odborné praxe provádí |
Odborné dovednosti |
---|
provádět kineziologické vyšetření a vyšetření soběstačnosti |
sestavit anamnézu |
stanovit cíle terapie na základě indikace lékaře |
sestavit krátkodobý a dlouhodobý ergoterapeutický program |
vést terapeutickou jednotku |
edukovat klienta v rámci terapeutické nebo kreativní činnosti |
využívat hry v terapii dospělých |
aplikovat rehabilitační ošetřovatelství v rámci prevence imobilizačního syndromu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
obhajuje zvolené ergoterapeutické postupy v rámci konkrétních případových studií |
Odborné dovednosti |
---|
pracuje s odbornou dokumentací |
adekvátně komunikuje s pacientem |
aplikuje vyšetření na základě objektivních vyšetřovacích metod |
provádí vyšetření soběstačnosti |
analyzuje výsledky vyšetření a na jejich základě stanovovat krátkodobý a dlouhodobý ergoterapeutický plán |
edukuje k aktivní spolupráci |
aplikuje rehabilitační ošetřovatelství |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Odborné dovednosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Hromádková J. a kol. Fyzioterapie.
-
Janda Vladimír. Svalové funkční testy. Praha Grada, 2004. ISBN 80-247-0722-5.
-
Pfeiffer, J. Ergoterapie1.
-
Pfeiffer, J. Ergoterapie2.
-
Řasová, Kamila. Fyzioterapie u neurologicky nemocných : (se zaměřením na roztroušenou sklerózu mozkomíšní). Praha : Ceros, 2007. ISBN 978-80-239-9300-4.
|