Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obsahová náplň odborné praxe - diagnostika, terapie a prevence v ergoterapii ve všech indikačních oblastech u dětí, dospělých a seniorů - poradenská činnost se zaměním na ergonomii, kompenzační pomůcky, školu zad a úpravy domácího a pracovního prostředí - práce s klienty se specifickými potřebami - aplikace relaxačních a expresivních technik - využívání metod na neurovývojovém podkladě a metod k ovlivnění psychosociálního onemocnění
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 160 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit účel a teoretickou podstatu všech úkonů, které v rámci odborné praxe provádí |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat vyšetření klienta s ohledem na diagnózu, analyzovat výsledky a na jejich základě sestavovat krátkodobý a dlouhodobý ergoterapeutický plán |
využívat biomechanický, rehabilitační, neurovývojový a psychosociální přístup |
aplikovat výcvik kognitivních funkcí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
obhajuje zvolené ergoterapeutické postupy v rámci konkrétních případových studií |
Odborné dovednosti |
---|
realizuje praktické profesionální dovednosti v diagnostice a terapii ve všech indikačních oblastech |
spolupracuje v rámci multidisciplinárního týmu |
vede poradenskou činnost zaměřenou na ergonomii, kompenzační pomůcky, školu zad a na úpravy pracovního a domácího prostředí |
zapisuje do ergoterapeutické dokumentace a plánuje krátkodobý a dlouhodobý program s ohledem na prognózu onemocnění |
vyřeší sociální a ekonomické důsledky onemocnění v rámci pracovní a sociální rehabilitace |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Odborné dovednosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Rehabilitace po cévní mozkové příhodě : včetně nácviku soběstačnosti : průvodce nejen pro rehabilitační pracovníky. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0592-3.
-
Pavlů, D. Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody. CERM Brno, 2002.
-
Pfeiffer, J. Ergoterapie1.
-
Pfeiffer, J. Ergoterapie2.
-
Řasová, Kamila. Fyzioterapie u neurologicky nemocných : (se zaměřením na roztroušenou sklerózu mozkomíšní). Praha : Ceros, 2007. ISBN 978-80-239-9300-4.
-
VÁGNEROVÁ, M. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha:Portál, , 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.
|