Vyučující
|
-
Gallová Jana, MSc.
-
Svátová Jitka, Mgr.
-
Blažková Miloslava, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Úvod do aplikace kreativních a výtvarných technik. 2. Pracovní polohy v ergoterapii. 3. Fyzické postižení a aplikace kreativních technik. 4. Senzorické postižení a aplikace kreativních technik. 5. Smyslové postižení a aplikace kreativních technik - nevidomí a slabozrací. 6. Kognitivní komponenty činnosti (jejich postižení) a aplikace kreativních technik. 7. Psychosociální komponenty činnosti (jejich postižení) a aplikace kreativních technik. 8. Psychické postižení a aplikace kreativních technik. 9. Ergoterapie u poruch grafomotoriky. 10. Analýza činnosti 1. 11. Analýza činnosti 2. 12. Analýza činnosti 3. 13. Analýza činnosti 4. 14. Analýza činnosti 5. 15. Seminář - prezentace seminární práce. Cvičení: 1. Práce s papírem - origami. 2. Práce s papírem - quilling. 3. Práce s papírem - koláž. 4. Práce s akvarelem - malba do suchého. 5. Práce s akvarelem - malba do mokrého. 6. Práce s akvarelem - malba podle předlohy. 7. Práce s akvarelem - malba na různé materiály. 8. Práce s tuší - foukaná technika. 9. Práce s tuší - vyškrabovaní. 10. Práce s modelovací hmotou - keramická hlína. 11. Práce s modelovací hmotou - samotvrdnoucí hmota. 12. Práce s modelovací hmotou - modelína. 13. Práce s přírodním materiálem - kukuřičné šustí. 14. Práce s přírodním materiálem - vrbové proutí. 15. Práce s přírodním materiálem - koření.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s praktickými aplikacemi, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 60 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlí využití kreativních a výtvarných technik v ergoterapii |
vyjmenuje kreativní a výtvarné techniky v ergoterapii |
vyjmenuje indikace a kontraindikace kreativních a výtvarných technik v ergoterapii |
Odborné dovednosti |
---|
volí adekvátní pracovní polohu |
používá kreativní a výtvarné techniky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Portfolio, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
KLUSOŇOVÁ, Eva. Ergoterapie v praxi. 1. vyd. Brno: NCONZO, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.
-
Klusoňová, Eva; Špičková, Jiřina. Ergoterapie I : učebnice pro zdravotnické školy. 2. vyd., V Avicenu 1. Praha : Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0030-X.
-
Pěkná, Jarmila. Tkalcovské techniky v cílené ergoterapii. Vyd. 1. Brno : Institut pro další vzdělávání středních zdravotnických pracovníků, 1985.
-
Pfeiffer, J. Ergoterapie I.. Avicenum, 1988.
-
Pfeiffer, Jan. Ergoterapie II : učebnice pro zdravotnické školy. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0004-0.
-
Podroužek, Ladislav. Pedagogická praxe v primární škole. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-591-5.
-
Šindýlková, Irena. Práce s papírem. V Praze : Institut výchovy a vzdělávání Ministerstva zemědělství ČR, 1999. ISBN 80-7105-192-6.
|