Předmět: Introduction in Occupational Therapy - Therapeutic Use of Activity and Occupations

» Seznam fakult » FZS » KFE
Název předmětu Introduction in Occupational Therapy - Therapeutic Use of Activity and Occupations
Kód předmětu KFE/TUAO
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gallová Jana, MSc.
Obsah předmětu
- Zaměstnávání jako terapie - představení konceptu a možnosti využití - Práce jako každodenní aktivita - Proces terapie zaměstnáváním - vyhodnocení potřeby, plánování, implementace terapie, evaluace terapie - Terapeutické dovednosti - analýza pracovních aktivit, budování vztahu s klientem, vlastní terapie a její vyhodnocování - Aktivita (činnost) jako terapie - Odstupňování činnosti - Přizpůsobení činnosti

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 20 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vymezit postavení ergoterapie v rámci komprehenzivní rehabilitace
Odborné dovednosti
se vyjadřovat v základní ergoterapeutické terminologii
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizuje jednotlivé přístupy a metody užívané v pracovní terapii
Odborné dovednosti
hodnotí funkční deficit a provádí základní terapeutické intervence
vhodně vybírá a aplikuje konkrétní metody pracovní terapie k uspokojení potřeb konkrétního klienta
metody pracovní terapie využívá efektivně jako prostředek k dosažení, udržení a obnovení zdraví a optimálního zapojení klienta do běžných denních aktivit
zaměřením na klienta a jeho potřeby v rámci terapie podporuje jeho compliance
hodnotí pracovní perspektivy klienta, volí vhodné přístupy a intervence
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Demonstrace dovedností,
Obecné způsobilosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Kolokvium,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Kolokvium,
Doporučená literatura
  • Creek J. Making a Cup of Tea as an Honours Degree Subject.. British Journal of Occupational Therapy. 59(3):128-130., 1996.
  • Dirette, Diane. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, International Edition. Lippincott Williams&Wilki, 2020. ISBN 1975152417.
  • Golledge J. Distinguishing between Occupation, Purposeful Activity and Activity, Part 1: Review and Explanation.. British Journal of Occupational Therapy. 61(3):100-105., 1998.
  • Golledge, J. Distinguishing between occupation, purposeful activity and activity: Part 2, why is the distinction important?. British Journal of Occupational Therapy, 61(4), 157?60., 1998.
  • Hong, CS, Yates, P. Purposeful activities? What are they?. British Journal of Occupational Therapy, 58(2), 75?76, 1995.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr