|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
- Zaměstnávání jako terapie - představení konceptu a možnosti využití - Práce jako každodenní aktivita - Proces terapie zaměstnáváním - vyhodnocení potřeby, plánování, implementace terapie, evaluace terapie - Terapeutické dovednosti - analýza pracovních aktivit, budování vztahu s klientem, vlastní terapie a její vyhodnocování - Aktivita (činnost) jako terapie - Odstupňování činnosti - Přizpůsobení činnosti
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vymezit postavení ergoterapie v rámci komprehenzivní rehabilitace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| se vyjadřovat v základní ergoterapeutické terminologii |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizuje jednotlivé přístupy a metody užívané v pracovní terapii |
| Odborné dovednosti |
|---|
| hodnotí funkční deficit a provádí základní terapeutické intervence |
| vhodně vybírá a aplikuje konkrétní metody pracovní terapie k uspokojení potřeb konkrétního klienta |
| metody pracovní terapie využívá efektivně jako prostředek k dosažení, udržení a obnovení zdraví a optimálního zapojení klienta do běžných denních aktivit |
| zaměřením na klienta a jeho potřeby v rámci terapie podporuje jeho compliance |
| hodnotí pracovní perspektivy klienta, volí vhodné přístupy a intervence |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Kolokvium, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Kolokvium, |
|
Doporučená literatura
|
-
Creek J. Making a Cup of Tea as an Honours Degree Subject.. British Journal of Occupational Therapy. 59(3):128-130., 1996.
-
Dirette, Diane. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, International Edition. Lippincott Williams&Wilki, 2020. ISBN 1975152417.
-
Golledge J. Distinguishing between Occupation, Purposeful Activity and Activity, Part 1: Review and Explanation.. British Journal of Occupational Therapy. 61(3):100-105., 1998.
-
Golledge, J. Distinguishing between occupation, purposeful activity and activity: Part 2, why is the distinction important?. British Journal of Occupational Therapy, 61(4), 157?60., 1998.
-
Hong, CS, Yates, P. Purposeful activities? What are they?. British Journal of Occupational Therapy, 58(2), 75?76, 1995.
|