Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Zaměstnávání jako terapie - představení konceptu a možnosti využití - Práce jako každodenní aktivita - Proces terapie zaměstnáváním - vyhodnocení potřeby, plánování, implementace terapie, evaluace terapie - Terapeutické dovednosti - analýza pracovních aktivit, budování vztahu s klientem, vlastní terapie a její vyhodnocování - Aktivita (činnost) jako terapie - Odstupňování činnosti - Přizpůsobení činnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vymezit postavení ergoterapie v rámci komprehenzivní rehabilitace |
Odborné dovednosti |
---|
se vyjadřovat v základní ergoterapeutické terminologii |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizuje jednotlivé přístupy a metody užívané v pracovní terapii |
Odborné dovednosti |
---|
hodnotí funkční deficit a provádí základní terapeutické intervence |
vhodně vybírá a aplikuje konkrétní metody pracovní terapie k uspokojení potřeb konkrétního klienta |
metody pracovní terapie využívá efektivně jako prostředek k dosažení, udržení a obnovení zdraví a optimálního zapojení klienta do běžných denních aktivit |
zaměřením na klienta a jeho potřeby v rámci terapie podporuje jeho compliance |
hodnotí pracovní perspektivy klienta, volí vhodné přístupy a intervence |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Kolokvium, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Kolokvium, |
Doporučená literatura
|
-
Creek J. Making a Cup of Tea as an Honours Degree Subject.. British Journal of Occupational Therapy. 59(3):128-130., 1996.
-
Dirette, Diane. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, International Edition. Lippincott Williams&Wilki, 2020. ISBN 1975152417.
-
Golledge J. Distinguishing between Occupation, Purposeful Activity and Activity, Part 1: Review and Explanation.. British Journal of Occupational Therapy. 61(3):100-105., 1998.
-
Golledge, J. Distinguishing between occupation, purposeful activity and activity: Part 2, why is the distinction important?. British Journal of Occupational Therapy, 61(4), 157?60., 1998.
-
Hong, CS, Yates, P. Purposeful activities? What are they?. British Journal of Occupational Therapy, 58(2), 75?76, 1995.
|