Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky 1. Úvod do problematiky ergoterapie. 2. Definice ergoterapie. 3. Cíle ergoterapie. 4. Zaměření ergoterapie. 5. Vztah ergoterapie k rehabilitaci, kompehenzivní rehabilitace. 6. Léčebná rehabilitace, postavení ergoterapie v rámci léčebné rehabilitace. 7. Základní terminologie v ergoterapii a hodnoty profese. 8. Pracovníci oboru ergoterapie, příjemci služeb, oblasti praxe, uplatnění ergoterapeuta v praxi. 9. Základní přesvědčení a hodnoty profese ergoterapie. 10. Historie ergoterapie ve světě. 11. Historie ergoterapie v České republice. 12. Vzdělávání ergoterapeutů, profesní organizace, standardy praxe ČAE. 13. Klíčové kompetence ergoterapeuta. 14. Profesní zátěž a požadavky na ergoterapeuta. 15. Činnost jako prostředek a cíl léčby v ergoterapii.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou vyžadovány |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popíše, jak člověk vnímá, prožívá a poznává skutečnost, sebe i druhé lidi a co může jeho vnímání a poznávání ovlivňovat |
vyjmenuje složky komprehenzivní rehabilitace |
popíše význam ergoterapeutických standardů |
Odborné dovednosti |
---|
analyzuje vztah ergoterapie k léčebné rehabilitaci |
vyhodnocuje význam ergoterapie v procesu komprehenzivní rehabilitace |
analyzuje klíčové kompetence ergoterapeuta |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Jelínková, Jana; Krivošíková, Mária; Šajtarová, Ludmila. Ergoterapie. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.
-
KLUSOŇOVÁ, Eva. Ergoterapie v praxi. 1. vyd. Brno: NCONZO, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.
-
Kol. autorů. Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví. Grada, 2001.
-
Krivošíková, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
|