Předmět: Úvod do metodik na neur. podkladě 2.

» Seznam fakult » FZS » KFE
Název předmětu Úvod do metodik na neur. podkladě 2.
Kód předmětu KFE/UMN2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Endrle Pavel, Mgr.
Obsah předmětu
1. Dynamická Neuromusculární Stabilizace 2. Propriceptivní Neuromusculární Facilitace 3. Metoda dle R. Brunkow 4. Akrální koaktivační Terapie ACT. Hodnocení a nácvik pohybových vzorů i vzdáleným přístupem - online. 5. Metoda L. Mojžíšové

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 11 hodin za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 22 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
klasifikovat jednotlivá paradigmata metod na neurovývojovém podkladě
charakterizovat jejich využití v terapii u různých indikační oblastí
Odborné dovednosti
hodnotit výsledky
preferovat nejvhodnější typ pohybové aktivity a edukuje pacienta/ rodinu k aktivní účasti na léčbě.
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
charakterizovat jednotlivé metody na neurovývojovém podkladě
Odborné dovednosti
na základě speciálních vyšetření správně vybrat a prakticky aplikovat jednotlivé základní techniky metodik na neurovývojovém podkladě.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s demonstrací,
Odborné dovednosti
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Adler, Susan S.; Beckers, Dominiek; Buck, Math. PNF in practice : an illustrated guide. 3rd ed. Heidelberg : Springer, 2008. ISBN 978-3-540-73901-2.
  • Holubářová, Jiřina; Pavlů, Dagmar. Proprioceptivní neuromuskulární facilitace. 1. část. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1294-2.
  • Kolář, Pavel. Rehabilitace v klinické praxi. Praha : Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-657-1.
  • Králíček, Petr. Úvod do speciální neurofyziologie. 3., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-618-2.
  • Pavlů, Dagmar. Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody I. : koncepty a metody spočívající převážně na neurofyziologické bázi. 2., opr. vyd. Brno : CERM, 2003. ISBN 80-7204-312-9.
  • SHUMWAY-COOK, Anne a WOOLLACOTT, Marjorie H. Motor control: translating research into clinical practice.. 3rd ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 2007. ISBN 0-7817-6691-5.
  • Špringrová, Ingrid. Akrální koaktivační terapie : vycházející ze základních principů metody Roswithy Brunkow. Vyd. 1. [Čelákovice] : Rehaspring, 2011. ISBN 978-80-260-0912-2.
  • Špringrová, Ingrid. Akrální vzpěrná cvičení pro napřímená záda u kojenců a dětí : průvodce cvičením ACT. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-260-8264-4.
  • Špringrová, Ingrid. Akrální vzpěrná cvičení pro napřímená záda. 3., doplněné vydání. 2016. ISBN 978-80-906440-0-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr