Vyučující
|
-
Blažková Miloslava, Mgr.
-
Gallová Jana, MSc.
|
Obsah předmětu
|
Obsahová náplň odborné praxe - vyšetření soběstačnosti - využití standardizovaných testů - nácvik příjmu potravy - nácvik oblékání horní, dolní poloviny těla - nácvik svlékání horní, dolní poloviny těla - nácvik transferů - nácvik lokomoce - nácvik osobní hygieny - nácvik instrumentálních činností - využití kompenzačních pomůcek a kompenzačních mechanizmů při nácviku soběstačnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 44 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit princip vyšetřování soběstačnosti |
charakterizovat standardizované testy |
teoreticky vysvětlit průběh nácviku příjmu potravy, oblékání a svlékání horní a dolní poloviny těla, transferů, lokomoce, osobní hygieny, instrumentálních činností |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné dovednosti |
---|
vyšetřovat soběstačnost |
používat standardizované testy |
provádět nácvik příjmu potravy |
provádět nácvik oblékání a svlékání horní a dolní poloviny těla |
provádět nácvik transferů |
provádět nácvik lokomoce |
provádět nácvik osobní hygieny |
provádět nácvik instrumentálních činností |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné dovednosti |
---|
Klinická praxe pod dohledem, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Kalvach, Pavel. Mozkové ischemie a hemoragie. 3., přeprac. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2765-3.
-
Klusoňová, Eva. Ergoterapie v praxi. Vyd. 1. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2011. ISBN 978-80-7013-535-8.
-
Krivošíková, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.
-
Seidl, Zdeněk. Neurologie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2733-2.
|