|
Lecturer(s)
|
-
Nováková Markéta, Mgr. DiS.
-
Praumová Michaela, Mgr. Ph.D.
|
|
Course content
|
Content of the exercise: Introduction to pedagogy. Health Practice - Nurse's role in education. Technical means of teaching, creation of topics and educational plans. Educational methods and their use in nursing practice; children, adults. Educational training - analysis. Teacher's interview with students on topics discussed and their work - recommendations, pointing to mistakes.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
|
Lecture with practical applications
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| vzdělávat se na vysoké škole |
| mít povědomí o svém vlastní zdraví a obecných rizikových faktorech ohrožujících zdraví |
| uvědomit si souvislosti mezi zdravým životním stylem, činností člověka a stavem životního prostředí |
| Skills |
|---|
| vzdělávat se na vysoké škole |
| pečovat o své vlastní zdraví a provádí prevenci nemocí |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| budou chápat novou rozšířenou roli všeobecné sestry v oblasti edukace klientů/pacientů a jejich rodinných příslušníků |
| budou schopni aplikovat teoretické poznatky pedagogiky v rámci své edukační činnosti u klienta |
| Získají znalosti o různých metodách výuky a jejich využití v edukaci ve zdravotnictví |
| Budou schopni vyhodnotit dosažené výsledky vlastní edukační činnosti |
| Skills |
|---|
| Poskytování rad a informací pacientům a rodinným příslušníkům v oblasti ošetřovatelského/edukačního procesu |
| vytvoření edukačního plánu na vybrané téma |
| Competences |
|---|
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| N/A |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Practicum |
| Students' portfolio |
| Discussion |
| Self-study of literature |
| Task-based study method |
| Lecture |
| Skills |
|---|
| Practicum |
| Task-based study method |
| Skills demonstration |
| Project-based instruction |
| Self-study of literature |
| Competences |
|---|
| Practicum |
| Task-based study method |
| Project-based instruction |
| Self-study of literature |
| Discussion |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Continuous assessment |
| Skills demonstration during practicum |
| Seminar work |
| Skills |
|---|
| Continuous assessment |
| Skills demonstration during practicum |
| Competences |
|---|
| Continuous assessment |
| Skills demonstration during practicum |
|
Recommended literature
|
-
Juřeníková, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2171-2.
-
Kuberová, Helena. Didaktika ošetřovatelství. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1.
-
MAGUROVÁ, Dagmar,MAJERNÍKOVÁ, Ľudmila. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve. Osveta, 2009. ISBN 978-80-8063-326-4.
-
Nemcová, Jana; Hlinková, Edita. Moderná edukácia v ošetrovateľstve. Martin : Osveta, 2010. ISBN 978-80-8063-321-9.
-
ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole.. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.
-
Svěráková, Marcela. Edukační činnost sestry : úvod do problematiky. Praha : Galén, 2012. ISBN 978-80-7262-845-2.
-
Špatenková, Naděžda; Smékalová, Lucie. Edukace seniorů : geragogika a gerontodidaktika. 2015. ISBN 978-80-247-5446-8.
-
Vališová, Alena,; Kasíková, Hana,; Bureš, Miroslav. Pedagogika pro učitele. 2., rozĹĄ. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
-
Závodná, Vlasta. Peadgogika v ošetrovatel'stve. Martin : Osveta, 2005. ISBN 80-8063-193-X.
|