|
Vyučující
|
-
Brousek Petr, MUDr.
-
Vondrašová Petra, Mgr. DiS.
-
Kováč Jan, MUDr.
|
|
Obsah předmětu
|
Osnova přednášek a cvičení: Organizace a koncepce psychiatrické péče. Ošetřovatelský proces u duševních poruch vyvolaných účinky psychoaktivních látek. Ošetřovatelský proces u poruch příjmu potravy. Ošetřovatelský proces u poruch osobnosti a chování u dospělých. Ošetřovatelský proces u neurotických poruch. Ošetřovatelský proces u afektivních poruchy. Ošetřovatelský proces u organických duševních poruch. Ošetřovatelský proces u schizofrenie.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednáška s aktivizací
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalosti teorie ošetřovatelství a ošetřovatelského procesu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat znalosti předmětu Ošetřovatelský proces do praktických činností |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v psychiatrické péči |
| definovat a identifikovat příznaky signalizující onemocnění |
| vysvětlit etiologii onemocnění |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zhodnotit akutní stav pacienta |
| naplánovat vhodné ošetřovatelské intervence, vyhodnotit efektivitu ošetřovatelských intervencí |
| realizovat etický a psychologický přístup s respektováním práv duševně nemocných |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s analýzou videozáznamu, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Přednáška s analýzou videozáznamu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Individuální prezentace, |
|
Doporučená literatura
|
-
ČEŠKOVÁ, Eva a Radovan PŘIKRYL. Praktická psychiatrie. Praha: Maxdorf, 2013. ISBN 978-80-7345-316-9.
-
HOSÁKOVÁ, Jiřina. Ošetřovatelská péče v psychiatrii. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav ošetřovatelství,, 2007. ISBN 978-80-7248-442-3.
-
Kučerová, Helena. Psychiatrické minimum. Vyd. 1. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4733-0.
-
MARKOVÁ, Eva, Martina VENGLÁŘOVÁ a Mira BABIAKOVÁ. Psychiatrická ošetřovatelská péče. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1151-6.
-
PAPEŽOVÁ, Hana. Naléhavé stavy v psychiatrii. Praha: Maxdorf, 2014. ISBN 978-80-7345-425-8.
-
Petr, Tomáš; Marková, Eva. Ošetřovatelství v psychiatrii. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-247-4236-6.
-
PRAŠKO, Ján a Klára LÁTALOVÁ. Psychiatrie v primární péči. Praha: Mladá fronta, 2013. ISBN 978-80-204-2798-4.
|