Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Osnova přednášek: Primární péče, charakteristika, definice primární péče. Filosofie zdraví v primární zdravotní péči. Prevence a podpora zdraví - činnost sestry v primární zdravotní péči, interdisciplinární spolupráce. Rodina z hlediska zdraví a nemoci, návštěvní služby v rodinách, ADP. Ošetřování nemocného v domácnosti, metodický postup, dokumentace, harmonogram práce sestry. Ošetřovatelský proces v primární zdravotní péči, vybrané modely ošetřovatelství pro primární péči paliativní péče. Hospicová péče, zvláštnosti ošetřovatelské péče o zemřelé a pozůstalé. Etické a společenské normy ošetřovatelské péče v primární zdravotní péči. Osnova cvičení: Seminární práce studentů ? prezentace, diskuze.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalosti z teorie ošetřovatelství |
Odborné dovednosti |
---|
nejsou stanoveny |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat a charakterizovat primární a komunitní péči |
znát zásady prevence a podpory zdraví |
mít znalosti o návštěvních službách v rodinách a ADP |
znát zásady šetřování nemocného v domácnosti, metodický postup, dokumentace, harmonogram práce sestry |
znát etické a společenské normy ošetřovatelské péče v primární zdravotní péči. |
Odborné dovednosti |
---|
realizovat ošetřovatelskou péči v primární a komunitní péči |
orientovat se v dokumentaci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
? KOMÁREK, Lumír a Kamil PROVAZNÍK. Ochrana a podpora zdraví. Praha: Nadace CINDI ve spolupráci s 3. lékařskou fakultou UK Praha, 2011. ISBN 978-80-260-1159-0.
-
HANZLÍKOVÁ, Alžběta a kol. Komunitné ošetřovateĺstvo. Osveta Martin, 2006. ISBN 80-8063-213-8.
-
Jarošová, Darja. Úvod do komunitního ošetřovatelství. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2150-7.
-
JAROŠOVÁ, Darja. Veřejné zdravotnictví. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, 2007. ISBN 978-80-248-1285-4.
-
KOZÁKOVÁ, Radka. Komunitní ošetřovatelská péče o seniory. Ostrava. Ostravská univerzita v Ostravě, 2011. ISBN 978-80-7464-079-7.
-
Marková, Marie. Komunitní ošetřovatelství pro sestry : učební text pro sestry v komunitní péči. Vyd. 1. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2009. ISBN 978-80-7013-499-3.
-
Sikorová, Lucie. Dětská sestra v primární a komunitní péči. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3592-4.
|