Vyučující
|
-
Hochmannová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky 1. Obecné poznámky k anatomii a fyziologii šestinedělí 2. Ošetřovatelský proces u ženy s fyziologickým šestinedělím - fyziologie šestinedělí, sledování ženy po fyziologickém porodu, životospráva, životní styl, hygienická péče, cvičení v šestinedělí, fyziologie laktace, kojení 3. Ošetřovatelský proces u ženy s patologickým šestinedělím - krvácení v poporodním období, poruchy krevní srážlivosti, poporodní poranění, inverze děložní, teplota v šestinedělí, záněty rodidel v šestinedělí, onemocnění žil DK v šestinedělí, tromboembolické onemocnění, poporodní psychické poruchy. 4. Ošetřovatelský proces u ženy s poruchami laktace. 5. Edukační činnost porodní asistentky se zaměřením na rodinu a dítě. Role matky a otce v aktivní péči o dítě. Cvičení - navazují na probranou tematiku přednášek
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 12 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
specifické znalostní předpoklady nejsou definovány |
Odborné dovednosti |
---|
specifické dovednostní předpoklady nejsou definovány |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
definuje potřeby ženy v šestinedělí |
popíše fyziologické změny u ženy po porodu |
vyjmenuje příčiny krvácení ženy v období šestinedělí |
definuje příčiny možných komplikací v poporodním období |
Odborné dovednosti |
---|
demonstruje správné techniky kojení |
vypracuje ošetřovatelský proces u ženy s fyziologickým šestinedělím |
vypracuje ošetřovatelský proces u ženy s patologickým šestinedělím |
vypracuje edukační plán pro ženu v šestinedělí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Student vytvoří edukační plán. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Diskuse, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Gaskin, Ina May. Průvodce kojením.. Praha: Argo, 2011. ISBN 978-80-257-483-7.
-
Gutmanová, Laura. Mateřství a setkání ženy s vlastním stínem.. Praha: Maitrea, 2013. ISBN 978-80-87249-46-8.
-
Hendrych Lorenzová, Eva. Přirozené metody podporující zdraví v praxi porodní asistentky.. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021. ISBN 978-80-261-1077-4.
-
Poloková, Andrea. Praktický návod na kojení.. Bratislava: Slovart, 2021. ISBN 978-80-276-0179-0.
-
Procházka, Martin a kol. Porodní asistence: Učebnice pro vzdělávání i každodenní praxi.. Praha: Maxdorf, 2020. ISBN 978-80-7345-618-4.
-
Stadelmann, Ingeborg. Zdravé těhotenství, přirozený porod.. Praha: One Woman Press, 2009. ISBN 978-80-86356-50-1.
-
Wilhelmová, Radka a kol. Vybrané kapitoly porodní asistence.. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-8204-5.
|