|
Vyučující
|
-
Nejedlá Eva, Mgr. Ph.D.
-
Zahradnická Alena, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Osnova předmětu: Úvod do studia, účel supervize, vymezení pojmů. Osoba supervizora. Supervize v českém ošetřovatelství. Dohoda o supervizi, průběh supervizního setkání Formy, metody a modely supervizní práce (Balintovské skupiny, VTI?) Supervize zdravotnických pracovníků Supervize duchovního doprovázení Etické aspekty supervize ve zdravotnictví Cvičení: Metody práce v supervizi ? myšlenková mapa, role mentora, hraní rolí? Balintovská skupina, VTI Týmová supervize na konkrétní téma Klientská supervize na konkrétní téma Individuální supervize na konkrétní téma
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné dovednosti |
|---|
| zásady komunikace v týmu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát formy, metody a modely supervizní práce |
| vyjmenovat a určit zásady supervize zdravotnických pracovníků |
| znát zásady supervize duchovního doprovázení |
| určit a vyjmenovat etické aspekty supervize ve zdravotnictví |
| Odborné dovednosti |
|---|
| umět realizovat metody práce v supervizi myšlenková mapa, role mentora, hraní rolí |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
? BAŠTECKÁ, Bohumila a kol. Týmová supervize. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0940-9.
-
? HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0987-4.
-
? PEŠEK, Roman a Ján PRAŠKO. Syndrom pomocníka : [podněty pro duševní hygienu v pomáhajících profesích]. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-881-6300-8.
-
HAVRDOVÁ Zuzana, HEJNÝ Martin et. al. Praktická supervize.. Praha: Galen, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
-
HONZÁK, Radkin. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. Praha: Vyšehrad, 2015. ISBN 978-80-7429-552-2.
-
HONZÁK, Radkin. Svépomocná příručka pro sestry. Praha: Galén, 2015. 257 s. ISBN 978-80-7492-142-1..
-
Schmidbauer, Wolfgang. Syndrom pomocníka : [podněty pro duševní hygienu v pomáhajících profesích]. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-369-7.
-
Venglářová, Martina. Supervize v ošetřovatelské praxi. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4082-9.
|