|
Vyučující
|
-
Němcová Lenka, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah: Úvodní hodina: seznámení studentů s požadavky na zpracování metodiky bakalářské práce. Rozdělení a specifikace metodologie u kvalitativního a kvantitativního výzkumu. V dalších hodinách studenti docházejí po skupinách na konzultace ohledně vypracovaného projektu bakalářské práce. Obsah konzultací: > Formulace problému, výzkumné otázky, cíle studie, definování hypotéz, > Literatura a její vyhledávání, výběr vzorku respondentů, výběr výzkumných metod > Techniky sběru dat, pilotní studie > Organizace výzkumu > Prezentace projektu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| absolvování předmětu KOS/ZVCK2 |
| Odborné dovednosti |
|---|
| absolvování předmětu KOS/ZVCK2 |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat výzkumný problém |
| formulovat předpoklady a cíle výzkumu |
| definovat a vysvětlit metody ošetřovatelského výzkumu |
| ovládat práci se statistickými údaji |
| Odborné dovednosti |
|---|
| realizovat výzkumný proces a výzkumné zprávy |
| aplikovat výsledky ošetřovatelského výzkumu do klinické praxe |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Projektová výuka, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bártlová, Sylva; Sadílek, Petr; Tóthová, Valérie. Výzkum a ošetřovatelství. Vyd. 2., přeprac. a dopl. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2008. ISBN 978-80-7013-467-2.
-
Farkašová, Dana. Výzkum v ošetřovatelství. Martin : Osveta, 2006. ISBN 80-8063-229-4.
-
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
-
Kutnohorská, Jana. Výzkum v ošetřovatelství. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2713-4.
-
MARTINÁKOVÁ, Libuše. Příručka pro výzkumné sestry. Brno: Facta Medica, 2015. ISBN 978-80-88056-02-7.
-
VÉVODA, Jiří. Výzkum ve zdravotnictví příklady metodiky. Olomouc. UPOL, 2013. ISBN 978-80-244-3905-1.
-
VÉVODOVÁ, Šárka. Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4770-4.
|