Vyučující
|
-
Pitulová Ivana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Osnova přednášek a cvičení: > Metodika měření, záznamů, zpracování a vyhodnocení. > Diagnostické metody v ošetřovatelském procesu, stanovení a ověřování hypotézy. > Aplikace ošetřovatelského výzkumu v klinické praxi. > Účast porodní asistentky ve výzkumném týmu. Etika ošetřovatelského výzkumu. > Přímý výzkum, nepřímý výzkum. > Medicína a porodní asistence založená na důkazech. Základní výzkumné databáze. > Psaní výzkumné zprávy. Osnova cvičení: > Výzkumné hypotézy správné stanovení. > Statistické výpočty postup. > Analýza získaných dat a proměnných veličin. > Cíle výzkumu v kvalitativním výzkumu, výzkumná otázka, nácvik sběru a zpracování dat, kódování. > Sestavení výzkumné zprávy. > Práce s výzkumnými databázemi, práce s výzkumy a s rozborem výzkumného zpracování. > Interpretace výsledků výzkumu. Vědecký diskurz.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
absolvování předmětu KOS/ZVCP1 |
Odborné dovednosti |
---|
absolvování předmětu KOS/ZVCP1 |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student identifikuje výzkumný problém |
Student definuje a vysvětlí metody ošetřovatelského výzkumu |
Student formuluje předpoklady a cíle výzkumu |
Student ovládá práci se statistickými údaji |
Odborné dovednosti |
---|
Student realizuje výzkumný proces a výzkumné zprávy |
Student aplikuje výsledky ošetřovatelského výzkumu do klinické praxe |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha, 2016.
-
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
-
JAROŠOVÁ, Darja a Renáta ZELANÍKOVÁ. Ošetřovatelství založené na důkazech. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5345-4.
-
MARTINÁKOVÁ, Libuše. Příručka pro výzkumné sestry. Brno: Facta Medica, 2015. ISBN 978-80-88056-02-7.
-
VÉVODA, Jiří. Výzkum ve zdravotnictví příklady metodiky. Olomouc. UPOL, 2013. ISBN 978-80-244-3905-1.
-
VÉVODOVÁ, Šárka. Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4770-4.
|