|
Vyučující
|
-
Tomanová Miloslava, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. informace o kurzu nástup do zaměstnání předpřítomný čas 2. změna kariéry užití minulého a předpřítomného času propagace firmy, dárky děkovný dopis kategorie počitatelnosti podstatných jmen 3. kulturní odlišnosti použití členů u podstatných jmen týmová práce kaizen tvoření slov pomocí sufixů 4. práce v mezinárodním týmu globální HR obchodní turistika výrazy pro vyjádření množství e-mail vyžadující informace 5. statistická data popis grafu firemní finance 6. investování slovní zásoba akcie a burza 7. start-up a možnosti financování vztažné věty dopis poptávka po produktu opakování průběžný test 8. žádost o zaměstnání životopis korespondence spojená s pohovorem nábor zaměstnanců, slovní zásoba tvoření a užití podmínkových souvětí 0. a 1. typu 9. příprava na pracovní pohovor tvoření a užití podmínkových souvětí 2. typu souhrnné opakování podmínkových souvětí 10. růst zaměstnanců hodnocení zaměstnanců vyplňování přihlášky do kurzu e-mail organizátorovi školení 11. sportovní slovní zásoba v hospodářské angličtině efektivita práce zaměstnanců písemná zpráva o názorech zaměstnanců 12. spojení s infinitivem a -ing tvarem slovesa opakování 13. zápočtový test rozbor chyb v zápočtovém testu Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou v COURSEWARE.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| -rozlišit počitatelnost a nepočitatelnost u podstatných jmen |
| -rozlišit tvary přivlastňovacích a ukazovacích zájmen |
| -identifikovat tvary základních a řadových číslovek |
| -rozlišit formu pozitivu, komparativu a superlativu přídavných jmen |
| -vyjmenovat tvary nepravidelných sloves na úrovni A1 a A2 |
| -identifikovat základní slovesné časy tj. přítomný, minulý, budoucí, předpřítomný v prostém i průběhovém tvaru |
| -identifikovat různé významy a tvary modálních sloves |
| -identifikovat základní předložky místa a času |
| -rozlišit gerundium a infinitiv |
| Odborné dovednosti |
|---|
| -adekvátně používat základní gramatické struktury |
| -využívat jazykové kompetence na úrovni A2 dle SERR |
| -analyzovat a shrnout krátký článek na obecné téma |
| -vyhledat konkrétní předvídatelné informace v textu |
| -vysvětlit své jednání i písemnou formou |
| -napsat jednoduchý osobní dopis nebo e-mail |
| -napsat jednodušší koherentní text na téma, se kterým je obeznámen |
| -vyjádřit průběh událostí, pocity, přání a své profesní plány písemnou i ústní formou |
| -vést rozhovor na témata, která se ho bezprostředně týkají |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
| bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| -identifikovat tvary předpřítomného a minulého času |
| -rozlišit příslovečná určení času |
| -identifikovat probraná počitatelná a nepočitatelná podstatná jména |
| -analyzovat rozdíly ve funkci členů u podstatných jmen |
| -rozlišit významy a tvary výrazů vyjadřujících kvantitu |
| -rozlišit druhy vztažných vět a vztažných zájmen |
| -pojmenovat příslovce a přídavná jména vhodná k popisu trendů a změn |
| -rozlišit slovesa vyžadující infinitivní a -ing vazbu |
| -vytvořit správné tvary podmínkových souvětí 1. a 2. typu |
| -vyjmenovat termíny k tématu firemních financí |
| -vyjmenovat termíny spojené s akciemi a burzou |
| -identifikovat slovní spojení z oblasti zaměstnávání pracovníků |
| Odborné dovednosti |
|---|
| -vyhledat a aplikovat důležité informace získané z profesně zaměřeného psaného textu |
| -analyzovat informace získané poslechem profesně zaměřeného textu |
| -popsat statistické údaje, grafy a trendy |
| -hovořit a diskutovat o tématech spojených se změnou kariéry a přijetím práce |
| -hovořit a diskutovat o problematice práce v týmu, profesním růstu a práci na globálním trhu |
| -hovořit a diskutovat o firemních financích a investicích |
| -vyjádřit podmínku s využitím 1. a 2. kondicionálu |
| -použít v kontextu vztažná zájmena |
| -použít v patřičném kontextu předpřítomný čas s výrazy since a for |
| -volit správný infinitivní nebo -ing tvar sloves |
| -volit správný tvar probraných počitatelných a nepočitatelných podstatných jmen |
| -napsat strukturované CV |
| -napsat děkovný dopis |
| -písemně formulovat pozvánku k pracovnímu pohovoru a sdělit jeho výsledek |
| -e-mailem nebo dopisem požádat o informace |
| -formulovat dopis poptávající produkt |
| -správně strukturovat obchodní zprávu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Samostudium, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Samostudium, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Sebehodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Portfolio, |
| Sebehodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Portfolio, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Hollett, Vicki. Business objectives : new edition. 1st ed., 5th impr. Oxford : Oxford University Press, 1998. ISBN 0-19-451391-2.
-
Mascull, Bill. Business vocabulary in use : intermediate. 1st pub. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-77529-9.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53762-2.
-
Naunton, Jon. ProFile 2 : intermediate : workbook. Oxford : Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-457585-3.
-
Tullis, Graham; Trappe, Tonya. New insights into business : student`s book. London : Longman, 2000. ISBN 0-582-33553-1.
-
Whitby, Norman. Business benchmark : pre-intermediate to intermediate business preliminary : student's book. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2013. ISBN 978-1-107-69399-9.
|