Předmět: Intenzivní kurz češtiny B1

» Seznam fakult » REK » UJP
Název předmětu Intenzivní kurz češtiny B1
Kód předmětu UJP/9KCB1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 20
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Macánová Jitka, Mgr.
  • Sosnová Václava, Mgr. et Mgr.
  • Vojtová Eva, Mgr.
  • Štefl Václav, Mgr.
Obsah předmětu
Tematické okruhy: Země, národnosti, zvyky. Rodina a rodinné vztahy. V restauraci - prohloubení komunikačních dovedností. Bydlení. Hledání bytu. Popis prostředí. Cestování. Orientace - vyjadřování směru. Práce, profese. Hledání práce. Pracovní pohovor. Narozeniny, svátky, výročí. Přání a gratulace. Lidé a věci. Obchody a nakupování. Názvy zvířat a jejich popis. Svátky a tradice. Pozvání a návštěva. Služby. Sport a hry. Dovolená. Zdraví a životní styl. U lékaře. Stres. Kultura a umění. Vzhled, povaha, vlastnosti. Svět informací. Počítač a internet. Společnost, hodnoty a my. Na poště, v bance. Země. Podnebí, počasí, ekologie. Obchod, podnikání, peníze. Móda a oblečení. Design. Auta a automobilisté. Moderní česká historie. Školství v vzdělávání. Spisovná vs. nespisovná čeština.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 400 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 100 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 25 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- znalost české gramatiky a slovní zásoby na úrovni A2 dle SERR
Odborné dovednosti
- používat jazykové prostředky úrovně A2 dle SERR v mluveném i písemném projevu
Výsledky učení
Odborné znalosti
- rozlišit jednotlivé deklinační formy substantiv a adjektiv v jednotném a množném čísle - rozlišit tvary perfektivních a imperfektivních sloves - rozlišit jazykové prostředky spisovné a nespisovné - znalost slovní zásoby úrovně B1 dle SERR
Odborné dovednosti
- používat formální nebo neformální způsob komunikace přiměřeně k situaci v psaném i mluveném projevu - používat ve svém projevu správné deklinační formy substantiv a adjektiv a všechny slovesné časy - vyhledat, shrnout nebo analyzovat informace v textu nebo poslechu z oblasti každodenního života - vyjádřit svůj názor a ten zdůvodnit - psát dopisy a e-maily související s každodenními problémy
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Cvičení (praktické činnosti),
Skupinová výuka,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Výuka podporovaná multimédii,
Cvičení (praktické činnosti),
Skupinová výuka,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Průběžné hodnocení,
Formativní hodnocení,
Odborné dovednosti
Kombinovaná zkouška,
Průběžné hodnocení,
Formativní hodnocení,
Doporučená literatura
  • Holá, Lída; Bořilová, Pavla. Česky krok za krokem 2 = Czech step by step 2 = Tschechisch Schritt für Schritt 2 = Češskij šag za šagom 2. 1. vyd. Praha : Akropolis, 2009. ISBN 978-80-86903-92-7.
  • Kestřánková, Marie; Šnaidaufová, Gabriela; Kopicová, Kateřina. Čeština pro cizince : úroveň B1 : [vhodná pro všechny národnosti]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3345-3.
  • Malá, Zdena. Česky krok za krokem 2 : pracovní sešit 1-10. 2014. ISBN 978-80-87481-66-0.
  • Malá, Zdena. Česky krok za krokem 2 : pracovní sešit 11-20. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-7470-108-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr