Předmět: Angličtina 6

» Seznam fakult » REK » UJP
Název předmětu Angličtina 6
Kód předmětu UJP/A6
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Latimier Adéla, Mgr.
Obsah předmětu
1. Unit 7 - TED Talk - The sore problem of prosthetic limbs. Presentation skills - Taking the audience on the journey. Passive. Developing new technology. 2. Unit 7 - Innovative approaches. The real value of digital tools. Online operations. 3. Unit 8 - TED Talk - Work-life balance. Presentation skills - Pace and emphasis. Verb patterns with -ing and infinitive. 4. Unit 8 - Leisure time around the world. Taking a break. 5. Unit 9 - TED talk - Doodlers, unite! Presentation skills - Supporting key points with slides. Relative clauses. Looking for inspiration. 6. Unit 9 - Agreeing to differ. Launching a new project. 7. Unit 10 - Ted talk - 5 ways to listen better. Presentation skills - Body movement and gesture. Reported speech. How can I help? 8. Unit 10 - Cross-cultural awareness. Helplines. 9. Unit 11 - TED talk - Cloudy with a chance of joy. Presentation skills - Being enthusiastic. Articles. Resources. 10. Unit 11 - International movements. Making enquiries. 11. Unit 12 - TED talk - Dare to disagree. Presentation skills - Using pauses. Third conditional. Moments of change. 12. Unit 12 - A letter to my younger self. Managing change.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 40 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- identifikovat jednotlivé slovesné časy pro vyjádření ekvivalentů českého času přítomného, minulého a budoucího
- rozlišit modální slovesa pro vyjádření dedukce
- identifikovat tzv. neosobní pasívum
- vyjmenovat slovní zásobu a frazeologii z oblasti věda a výzkum
- vyjmenovat slovní zásobu z oblasti ochrana životního prostředí
- vyjmenovat slovní zásobu z oblasti popis grafů a diagramů
Odborné dovednosti
- popisovat a vyprávět s využitím škály ekvivalentů českého času přítomného, minulého a budoucího
- vyjádřit názor a pochybnost
- interpretovat metaforická vyjádřeníí a citáty
- generalizovat
- prezentovat argument
- interpretovat graficky znázorněná data
- strukturovat esej
- napsat článek (úvahu) pro časopis nebo webovou stránku
Obecné způsobilosti
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
- zdůvodnit použití jednotlivých slovesných časů pro vyjádření ekvivalentů českého času přítomného, minulého a budoucího
- rozlišovat různé typy vedlejších vět a spojky, které je uvozují
- rozlišovat různé gramatické a lexikální prostředky k vyjádření přání a lítosti
- identifikovat přítomné participium
- identifikovat kauzativní vazbu have/get st. done
- identifikovat slova odvozená od slovního základu
- rozlišovat homofona
- vyjmenovat slovní zásobu z tematických okruhů okruhů finance, inzerování, městská architektura, historie, životní zkušenosti apod.
- identifikovat kolokace, idiomy a metafory, které se váží k tematickým okruhům jmenovaným výše
- identifikovat postoje mluvčích v souvislém mluveném textu na populárně naučné téma
Odborné dovednosti
- popisovat a vyprávět s využitím škály ekvivalentů českého času přítomného, minulého a budoucího
- popisovat a vyprávět s využitím škály vedlejších vět k vyjádření podmínky, vztahu, přání, lítosti, příčiny a následku apod. a jim odpovídajícími spojkami
- vhodně volit synonymní výrazy, kolokace, idiomy a metafory z tematických okruhů finance, inzerování, městská architektura, historie, životní zkušenosti apod.
- používat škálu prostředků k vyjádření tzv. funkcí jako přerušení mluvčího, požádání o laskavost, vyjádření příčiny a následku, referování, řešení problému apod.
- napsat návrh
- napsat formální stížnost
- písemně referovat o publikaci vztahující se k oboru studia
- analyzovat informace získané poslechem textu na populárně naučné téma
Obecné způsobilosti
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Cvičení (praktické činnosti),
Analyticko-kritická práce s textem,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Skupinová výuka,
Obecné způsobilosti
Přednáška založená na výkladu,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Ústní zkouška,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr