|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Unit 7 - TED Talk - The sore problem of prosthetic limbs. Presentation skills - Taking the audience on the journey. Passive. Developing new technology. 2. Unit 7 - Innovative approaches. The real value of digital tools. Online operations. 3. Unit 8 - TED Talk - Work-life balance. Presentation skills - Pace and emphasis. Verb patterns with -ing and infinitive. 4. Unit 8 - Leisure time around the world. Taking a break. 5. Unit 9 - TED talk - Doodlers, unite! Presentation skills - Supporting key points with slides. Relative clauses. Looking for inspiration. 6. Unit 9 - Agreeing to differ. Launching a new project. 7. Unit 10 - Ted talk - 5 ways to listen better. Presentation skills - Body movement and gesture. Reported speech. How can I help? 8. Unit 10 - Cross-cultural awareness. Helplines. 9. Unit 11 - TED talk - Cloudy with a chance of joy. Presentation skills - Being enthusiastic. Articles. Resources. 10. Unit 11 - International movements. Making enquiries. 11. Unit 12 - TED talk - Dare to disagree. Presentation skills - Using pauses. Third conditional. Moments of change. 12. Unit 12 - A letter to my younger self. Managing change.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - identifikovat jednotlivé slovesné časy pro vyjádření ekvivalentů českého času přítomného, minulého a budoucího |
| - rozlišit modální slovesa pro vyjádření dedukce |
| - identifikovat tzv. neosobní pasívum |
| - vyjmenovat slovní zásobu a frazeologii z oblasti věda a výzkum |
| - vyjmenovat slovní zásobu z oblasti ochrana životního prostředí |
| - vyjmenovat slovní zásobu z oblasti popis grafů a diagramů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - popisovat a vyprávět s využitím škály ekvivalentů českého času přítomného, minulého a budoucího |
| - vyjádřit názor a pochybnost |
| - interpretovat metaforická vyjádřeníí a citáty |
| - generalizovat |
| - prezentovat argument |
| - interpretovat graficky znázorněná data |
| - strukturovat esej |
| - napsat článek (úvahu) pro časopis nebo webovou stránku |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - zdůvodnit použití jednotlivých slovesných časů pro vyjádření ekvivalentů českého času přítomného, minulého a budoucího |
| - rozlišovat různé typy vedlejších vět a spojky, které je uvozují |
| - rozlišovat různé gramatické a lexikální prostředky k vyjádření přání a lítosti |
| - identifikovat přítomné participium |
| - identifikovat kauzativní vazbu have/get st. done |
| - identifikovat slova odvozená od slovního základu |
| - rozlišovat homofona |
| - vyjmenovat slovní zásobu z tematických okruhů okruhů finance, inzerování, městská architektura, historie, životní zkušenosti apod. |
| - identifikovat kolokace, idiomy a metafory, které se váží k tematickým okruhům jmenovaným výše |
| - identifikovat postoje mluvčích v souvislém mluveném textu na populárně naučné téma |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - popisovat a vyprávět s využitím škály ekvivalentů českého času přítomného, minulého a budoucího |
| - popisovat a vyprávět s využitím škály vedlejších vět k vyjádření podmínky, vztahu, přání, lítosti, příčiny a následku apod. a jim odpovídajícími spojkami |
| - vhodně volit synonymní výrazy, kolokace, idiomy a metafory z tematických okruhů finance, inzerování, městská architektura, historie, životní zkušenosti apod. |
| - používat škálu prostředků k vyjádření tzv. funkcí jako přerušení mluvčího, požádání o laskavost, vyjádření příčiny a následku, referování, řešení problému apod. |
| - napsat návrh |
| - napsat formální stížnost |
| - písemně referovat o publikaci vztahující se k oboru studia |
| - analyzovat informace získané poslechem textu na populárně naučné téma |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Skupinová výuka, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Ústní zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
|