Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Týden 1: Úvod do kurzu: Týdenní plán, podmínky, používání knihy, závěrečný test. Týden 2: Povídání o minulosti. Diskuze o psaní esejí. Týden 3: Diskuze o čtenářských strategiích: Parafrázování, skimming, scanning Týden 4: Diskuze k textu. Popis zážitků a pocitů. Používání intenzifikátorů. Prezentační schopnosti. Týden 5: Diskuze o přírodě a zvířatech. Týden 6: Diskuze k textu. Popis budov a architektury. Týden 7: Zločin a nahlášení zločinu. Týden 8: Nonverbální komunikace. Týden 9: Diskuze k textu. Týden 10: Popis osob: Fyzický vzhled, osobnost/charakter. Týden 11: Prázdniny a volnočasové aktivity. Týden 12: Revize Týden 13: Závěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
s jistotou ovládat všechny slovesné časy v prostém i průběhovém tvaru |
správně používat modální slovesa |
tvořit otázky |
tvořit trpný rod |
tvořit podmínkové věty |
ovládat časové a místní předložky a další předložkové vazby |
používat nepřímou řeč |
stupňovat přídavná jména |
použít běžná příslovce |
správně používat členy |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět obsahu konverzace rodilých mluvčích |
porozumět článkům na aktuální téma v novinách a na internetu |
zapojit se do konverzace s rodilým mluvčím |
vyjadřovat se plynule a srozumitelně o obecných konverzačních tématech |
popsat své zážitky, pocity a dojmy |
vyprávět souvisle příběh či děj |
formulovat a zdůvodnit jasně své názory a postoje |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit všechny běžné slovesné časy s větší jistotou |
používat větší množství slovních spojení |
identifikovat frázová slovesa a idiomy |
používat pokročilejší jazykové prostředky pro vyjádření názorů a argumentace |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět článkům na aktuální téma v novinách a na internetu, jejich obsahu i postoji autora |
pracovat s delšími a složitějšími texty |
aktivně se účastnit diskuzí |
vyjádřit a obhájit svůj názor i na kontroverzní témat |
připravit a přednést prezentaci |
moderovat navazující diskuzi |
napsat esej nebo zprávu sdělující informace nebo udávající důvody na podporu určitého stanoviska nebo proti němu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Písemná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced laernes of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-53291-4.
-
Natalie Bergman, M.A, Joan Deforeest, M.A., John Taylor, PhD. A7 Workbook Version 2014.
|