Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Týden 1: Úvod do kurzu: Podmínky; Diskuze o aktuálních událostech a kontroverzních tématech. Týden 2: Diskuze; Funkční jazyk. Týden 3: Diskuze k četbě 1 Týden 4: Diskuze; Funkční jazyk; Diskuze k prezentacím. Týden 5: Diskuze; Prezentace. Týden 6: Diskuze k četbě 2; Funkční jazyk. Týden 7: Diskuze k prezentacím. Týden 8: Diskuze; Funkční jazyk. Týden 9: Diskuze; Prezentace Týden 10: Diskuze k četbě 3; Funkční jazyk. Týden 11: Diskuze Týden 12: Revize Týden 13: Závěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
s jistotou ovládat všechny slovesné časy v prostém i průběhovém tvaru |
správně používat modální slovesa |
tvořit otázky |
tvořit trpný rod |
identifikovat vztažné věty |
identifikovat podmínková souvětí |
ovládat časové a místní předložky a další předložkové vazby |
používat nepřímou řeč |
rozpoznat druhý a třetí tvar přídavných jmen |
rozpoznat členy |
rozpoznat a používat běžná frázová slovesa |
používat slovní zásobu při komunikaci v každodenních situacích |
zvolit vhodné jazykové prostředky pro vyjádření vlastních názorů a argumentů |
používat správnou výslovnost a intonaci |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět obsahu konverzace rodilých mluvčích |
vyjadřovat se plynule a srozumitelně o obecných konverzačních tématech |
popsat své zážitky, pocity a dojmy |
formulovat a zdůvodnit jasně své názory a postoje |
zapojovat se vhodně do diskuze, pohotově reagovat a přispívat k interakci s ostatními |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
používat všechny běžné slovesné časy s větší jistotou |
používat více ustálených slovních spojení - kolokací |
používat pokročilejší spojovací výrazy - příslovce, předložky a spojky |
rozpoznat a používat více frázových sloves |
rozpoznat a používat idiomy |
používat širší slovní zásobu k obecným tématům |
používat pokročilejší jazykové prostředky pro vyjádření názorů a argumentace |
Odborné dovednosti |
---|
porozumět článkům na aktuální téma, jejich obsahu i postoji autora |
pracovat s delšími a složitějšími texty |
aplikovat vhodné čtenářské strategie |
aktivně se účastnit diskuzí |
vyjádřit a obhájit svůj názor i na kontroverzní témata |
připravit a přednést prezentaci |
napsat esej nebo zprávu sdělující informace nebo udávající důvody na podporu určitého stanoviska nebo proti němu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
skupinové a individuální konverzace |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
---|
skupinové a individuální konverzace |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
ústní zkouška |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
ústní zkouška |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
DeForeest, Joan. A7 Workbook.
-
Walton, Richard; Bartram, Mark. Initiative : a course for advanced learners : student's book. 1st ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2000. ISBN 0-521-57582-6.
|