Předmět: Angličtina 8

» Seznam fakult » REK » UJP
Název předmětu Angličtina 8
Kód předmětu UJP/A8
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Latimier Adéla, Mgr.
Obsah předmětu
Týden 1: Úvod do kurzu: Podmínky; Diskuze o aktuálních událostech a kontroverzních tématech. Týden 2: Diskuze; Funkční jazyk. Týden 3: Diskuze k četbě 1 Týden 4: Diskuze; Funkční jazyk; Diskuze k prezentacím. Týden 5: Diskuze; Prezentace. Týden 6: Diskuze k četbě 2; Funkční jazyk. Týden 7: Diskuze k prezentacím. Týden 8: Diskuze; Funkční jazyk. Týden 9: Diskuze; Prezentace Týden 10: Diskuze k četbě 3; Funkční jazyk. Týden 11: Diskuze Týden 12: Revize Týden 13: Závěrečný test

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
s jistotou ovládat všechny slovesné časy v prostém i průběhovém tvaru
správně používat modální slovesa
tvořit otázky
tvořit trpný rod
identifikovat vztažné věty
identifikovat podmínková souvětí
ovládat časové a místní předložky a další předložkové vazby
používat nepřímou řeč
rozpoznat druhý a třetí tvar přídavných jmen
rozpoznat členy
rozpoznat a používat běžná frázová slovesa
používat slovní zásobu při komunikaci v každodenních situacích
zvolit vhodné jazykové prostředky pro vyjádření vlastních názorů a argumentů
používat správnou výslovnost a intonaci
Odborné dovednosti
porozumět obsahu konverzace rodilých mluvčích
vyjadřovat se plynule a srozumitelně o obecných konverzačních tématech
popsat své zážitky, pocity a dojmy
formulovat a zdůvodnit jasně své názory a postoje
zapojovat se vhodně do diskuze, pohotově reagovat a přispívat k interakci s ostatními
Obecné způsobilosti
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
používat všechny běžné slovesné časy s větší jistotou
používat více ustálených slovních spojení - kolokací
používat pokročilejší spojovací výrazy - příslovce, předložky a spojky
rozpoznat a používat více frázových sloves
rozpoznat a používat idiomy
používat širší slovní zásobu k obecným tématům
používat pokročilejší jazykové prostředky pro vyjádření názorů a argumentace
Odborné dovednosti
porozumět článkům na aktuální téma, jejich obsahu i postoji autora
pracovat s delšími a složitějšími texty
aplikovat vhodné čtenářské strategie
aktivně se účastnit diskuzí
vyjádřit a obhájit svůj názor i na kontroverzní témata
připravit a přednést prezentaci
napsat esej nebo zprávu sdělující informace nebo udávající důvody na podporu určitého stanoviska nebo proti němu
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostatná práce studentů,
Samostudium,
skupinové a individuální konverzace
Cvičení (praktické činnosti),
Diskuse,
Analyticko-kritická práce s textem,
Skupinová výuka,
Odborné dovednosti
Skupinová výuka,
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Analyticko-kritická práce s textem,
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostudium,
Obecné způsobilosti
skupinové a individuální konverzace
Seminární výuka (diskusní metody),
Cvičení (praktické činnosti),
Analyticko-kritická práce s textem,
Skupinová výuka,
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
ústní zkouška
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Individuální prezentace,
ústní zkouška
Test,
Obecné způsobilosti
Test,
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • DeForeest, Joan. A7 Workbook.
  • Walton, Richard; Bartram, Mark. Initiative : a course for advanced learners : student's book. 1st ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2000. ISBN 0-521-57582-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr