Předmět: Angličtina pro doktorandy FDU 1

» Seznam fakult » REK » UJP
Název předmětu Angličtina pro doktorandy FDU 1
Kód předmětu UJP/ADU1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vinšová Marie, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. informace o kurzu, analýza potřeb studentů doktorského studia 2. přehled slovesných časů a jejich použití, činný a trpný rod v akademické angličtině studium na univerzitě, slovní zásoba a fráze 3. tvoření sloves pomocí předpon a přípon slovesa do, make, take, say, tell, speak, talk, give ZČU v Plzni, představení univerzity 4. podstatná jména počitatelná a nepočitatelná, tvoření podstatných jmen, jmenné vazby v akademické angličtině poslech odborné přednášky 5. přídavná jména tvořená pomocí předpon a přípon, adjektivní vazby, pozice adjektiv slidy, grafy, tabulky, diagramy, slovní zásoba 6. shoda podmětu s přísudkem, pravidla a výjimky typy grafického znázornění a užitečné fráze pro akademické psaní 7. vedlejší věty vyjadřující porovnání, rozdíl a kontrast čtení a reprodukce odborného textu 8. vedlejší věty účelové, příčina a následek slovní zásoba a způsoby neurčitého vyjádření 9. vedlejší věty podmínkové a časové parafrázování 10. vedlejší věty vztažné, shrnutí obsahu kratšího textu 11. předložky a předložkové fráze hedgování v akademickém jazyce, komunikační strategie 12. test 13. závěrečné hodnocení, zápočty

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 30 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
-rozlišit situace pro užití přítomného času prostého a průběhového
-rozlišit situace pro užití minulého času prostého a průběhového
-identifikovat tvary předpřítomného času prostého a průběhového
-identifikovat situace vhodné pro užití minulého času na rozdíl od předpřítomného času
-identifikovat tvary předminulého času prostého a průběhového
-vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti
-rozlišit modální slovesa pro přítomnost, minulost a budoucnost
-rozlišit tvary 1., 2. a 3. kondicionálu
-identifikovat tvary vztažných zájmen a vět
-rozlišit slovesa vyžadující gerundiální a infinitivní vazbu
-identifikovat frázová slovesa na úrovni B2 dle SERR
-rozlišit tvary trpného rodu ve všech slovesných časech
-vyjmenovat slovesa pro užití v nepřímé řeči
-rozlišit otázku přímou a nepřímou
-využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR
Odborné dovednosti
-využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR
-plynule konverzovat na běžná témata s rodilým mluvčím
-obhájit svůj názor a argumentovat o výhodách či nevýhodách daného problému
-postihnout význam složitějšího textu na konkrétní i abstraktní témata ze svého oboru
-napsat srozumitelný podrobný text na širokou škálu témat svého zájmu
-napsat pojednání nebo zprávu a předat informace
-porozumět delším promluvám či přednáškám
-sledovat širokou výměnu názorů a zapojit se do diskuse na obecné téma
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
-rozlišit slovesné časy a situace pro jejich použití v akademické angličtině
-charakterizovat roli trpného rodu v akademické angličtině
-identifikovat slovní zásobu a vhodné výrazové prostředky pro diskusi o doktorském studiu na vysoké škole
-rozlišit prefixy a sufixy a jejich význam v akademické angličtině
-rozlišit význam sloves do, make, take, say, tell, speak, talk, give a jejich kolokací
-charakterizovat úlohu jmenných a adjektivních vazeb v odborném stylu
-pojmenovat typy grafického znázornění a užitečné fráze pro akademické psaní
-charakterizovat shodu mezi podmětem a přísudkem včetně několikanásobných větných členů
-identifikovat vedlejší věty vyjadřující porovnání, rozdíl a kontrast
-identifikovat vedlejší věty vyjadřující účel, příčinu a následek
-identifikovat vedlejší věty podmínkové a časové
-rozpoznat roli parafrázování v odborném textu
-identifikovat vztažné věty
-charakterizovat způsoby shrnutí obsahu kratšího textu
-rozpoznat hedgování v akademické angličtině, způsoby komunikace
Odborné dovednosti
-použít slovní zásobu a vhodné výrazové prostředky pro diskusi o doktorském studiu na vysoké škole
-použít správně slovesné časy a trpný rod v akademické angličtině
-použít slovní zásobu a vhodné výrazové prostředky pro diskusi o doktorském studiu na vysoké škole
-vysvětlit význam sufixů a prefixů v odborném textu
-použít správně sloveso do, make, take, say, tell, speak, talk, give, včetně kolokací
-analyzovat jmenné a adjektivní vazby v odborném stylu
-popsat různé typy grafického znázornění včetně slovní zásoby popisující trendy a změny
-aplikovat znalosti o shodě podmětu s přísudkem včetně několikanásobných větných členů
-použít vedlejší věty vyjadřující porovnání, rozdíl a kontrast
-použít vedlejší věty vyjadřující účel, příčinu a následek
-použít vedlejší věty podmínkové a časové
-shrnout a parafrázovat kratší odborný text
-použít vztažné věty
-použít komunikační strategii hedgování
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Skupinová výuka,
Analyticko-kritická práce s textem,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Test,
Portfolio,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Test,
Portfolio,
Doporučená literatura
  • www.en.fel.zcu.cz. .
  • Edward De Chazal and Sam Mc Carter. Oxford EAP: Upper-intermediate-B2 Students Book and CD-Rom Pack. oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
  • Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61403-1.
  • Sinclair, John. Collins Cobuild English dictionary for advanced learners. 3rd ed. [London] : [HarperCollins], 2000. ISBN 0-00-710201-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr