Vyučující
|
-
Vinšová Marie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. informace o kurzu, analýza potřeb studentů doktorského studia 2. přehled slovesných časů a jejich použití, činný a trpný rod v akademické angličtině studium na univerzitě, slovní zásoba a fráze 3. tvoření sloves pomocí předpon a přípon slovesa do, make, take, say, tell, speak, talk, give ZČU v Plzni, představení univerzity 4. podstatná jména počitatelná a nepočitatelná, tvoření podstatných jmen, jmenné vazby v akademické angličtině poslech odborné přednášky 5. přídavná jména tvořená pomocí předpon a přípon, adjektivní vazby, pozice adjektiv slidy, grafy, tabulky, diagramy, slovní zásoba 6. shoda podmětu s přísudkem, pravidla a výjimky typy grafického znázornění a užitečné fráze pro akademické psaní 7. vedlejší věty vyjadřující porovnání, rozdíl a kontrast čtení a reprodukce odborného textu 8. vedlejší věty účelové, příčina a následek slovní zásoba a způsoby neurčitého vyjádření 9. vedlejší věty podmínkové a časové parafrázování 10. vedlejší věty vztažné, shrnutí obsahu kratšího textu 11. předložky a předložkové fráze hedgování v akademickém jazyce, komunikační strategie 12. test 13. závěrečné hodnocení, zápočty
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
-rozlišit situace pro užití přítomného času prostého a průběhového |
-rozlišit situace pro užití minulého času prostého a průběhového |
-identifikovat tvary předpřítomného času prostého a průběhového |
-identifikovat situace vhodné pro užití minulého času na rozdíl od předpřítomného času |
-identifikovat tvary předminulého času prostého a průběhového |
-vyjmenovat možnosti vyjádření budoucnosti |
-rozlišit modální slovesa pro přítomnost, minulost a budoucnost |
-rozlišit tvary 1., 2. a 3. kondicionálu |
-identifikovat tvary vztažných zájmen a vět |
-rozlišit slovesa vyžadující gerundiální a infinitivní vazbu |
-identifikovat frázová slovesa na úrovni B2 dle SERR |
-rozlišit tvary trpného rodu ve všech slovesných časech |
-vyjmenovat slovesa pro užití v nepřímé řeči |
-rozlišit otázku přímou a nepřímou |
-využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR |
Odborné dovednosti |
---|
-využívat jazykové kompetence na úrovni B2 dle SERR |
-plynule konverzovat na běžná témata s rodilým mluvčím |
-obhájit svůj názor a argumentovat o výhodách či nevýhodách daného problému |
-postihnout význam složitějšího textu na konkrétní i abstraktní témata ze svého oboru |
-napsat srozumitelný podrobný text na širokou škálu témat svého zájmu |
-napsat pojednání nebo zprávu a předat informace |
-porozumět delším promluvám či přednáškám |
-sledovat širokou výměnu názorů a zapojit se do diskuse na obecné téma |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
-rozlišit slovesné časy a situace pro jejich použití v akademické angličtině |
-charakterizovat roli trpného rodu v akademické angličtině |
-identifikovat slovní zásobu a vhodné výrazové prostředky pro diskusi o doktorském studiu na vysoké škole |
-rozlišit prefixy a sufixy a jejich význam v akademické angličtině |
-rozlišit význam sloves do, make, take, say, tell, speak, talk, give a jejich kolokací |
-charakterizovat úlohu jmenných a adjektivních vazeb v odborném stylu |
-pojmenovat typy grafického znázornění a užitečné fráze pro akademické psaní |
-charakterizovat shodu mezi podmětem a přísudkem včetně několikanásobných větných členů |
-identifikovat vedlejší věty vyjadřující porovnání, rozdíl a kontrast |
-identifikovat vedlejší věty vyjadřující účel, příčinu a následek |
-identifikovat vedlejší věty podmínkové a časové |
-rozpoznat roli parafrázování v odborném textu |
-identifikovat vztažné věty |
-charakterizovat způsoby shrnutí obsahu kratšího textu |
-rozpoznat hedgování v akademické angličtině, způsoby komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
-použít slovní zásobu a vhodné výrazové prostředky pro diskusi o doktorském studiu na vysoké škole |
-použít správně slovesné časy a trpný rod v akademické angličtině |
-použít slovní zásobu a vhodné výrazové prostředky pro diskusi o doktorském studiu na vysoké škole |
-vysvětlit význam sufixů a prefixů v odborném textu |
-použít správně sloveso do, make, take, say, tell, speak, talk, give, včetně kolokací |
-analyzovat jmenné a adjektivní vazby v odborném stylu |
-popsat různé typy grafického znázornění včetně slovní zásoby popisující trendy a změny |
-aplikovat znalosti o shodě podmětu s přísudkem včetně několikanásobných větných členů |
-použít vedlejší věty vyjadřující porovnání, rozdíl a kontrast |
-použít vedlejší věty vyjadřující účel, příčinu a následek |
-použít vedlejší věty podmínkové a časové |
-shrnout a parafrázovat kratší odborný text |
-použít vztažné věty |
-použít komunikační strategii hedgování |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
www.en.fel.zcu.cz. .
-
Edward De Chazal and Sam Mc Carter. Oxford EAP: Upper-intermediate-B2 Students Book and CD-Rom Pack. oxford, 2013. ISBN 9780194001786.
-
Hewings, Martin. Advanced grammar in use : a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-61403-1.
-
Sinclair, John. Collins Cobuild English dictionary for advanced learners. 3rd ed. [London] : [HarperCollins], 2000. ISBN 0-00-710201-1.
|