Předmět: Angličtina 5 pro elektrotechniky

» Seznam fakult » REK » UJP
Název předmětu Angličtina 5 pro elektrotechniky
Kód předmětu UJP/AEL5
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Horáková Monika, Mgr.
Obsah předmětu
1. týden. Úvod, informace o studiu. 1.1 Eureka! 2. týden. 1.2 Smart wells; 1.3 Lasers 3. týden. 2.1 Spin-offs; 2.2 Specifications 4. týden. 2.3 Properties; How to Give a Presentation; HW (samostudium): Review Unit A 5. týden. 3.1 Problems; 3.2 Solutions 6. týden. 3.3 Controls; Doplňkový materiál: Autopilot 7. týden. 4.1 Shutdown 8. týden. 4.2 Overhaul; 4.3 Instructions; HW (samostudium): Review Unit B 9. týden. 5.1 Causes; 5.2 Steps 10. týden. 5.3 Stages; 6.1 Risk 11. týden. 6.2 Crisis; 6.3 Projects 12. týden. Doplňkový materiál: Car Safety; HW (samostudium): Review Unit C

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Samostudium studentů, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 20 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- vytvořit minulé příčestí
- identifikovat prostředky sloužící k dosažení koheze textu
- vytvořit přítomný prostý čas
- identifikovat infinitiv
- vytvořit příčestí přítomné
- vytvořit minulý prostý čas
- rozlišit formální a neformální jazyk
- vytvořit předpřítomný čas prostý
- utvořit minulý průběhový čas
- vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla
- vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací
- utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase
- převést větu v činném rodě do rodu trpného
- vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty
- utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou - tzv. reálnou podmínku v přítomnosti
- utvořit opisné tvary modálních sloves
- utvořit vedlejší vztažnou větu
- utvořit budoucí prostý čas
Odborné dovednosti
- popsat paralelní děje, které proběhly v minulosti
- popsat minulý děj, jehož důsledky pokračují v současné době
- jednoduše popsat, k čemu se přístroj používá
- popsat materiálové vlastnosti vhodnými přídavnými jmény
- popsat děje probíhající v současnosti
- popsat jednoduchý pracovní postup
- jednoduše vyjádřit varování, příkaz a návrh
- podat instrukce
- vyjádřit jednoduše příčinu a následek
- popsat minulé děje ukončené
- přečíst text technikou rychlého čtení skimming a scanning
- popsat graf
- popsat jednoduchý problém a navrhnout jeho řešení
- porovnat vlastnosti předmětů: vyjádřit podobnost a rozdílnost
- zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen
- jednoduchým způsobem pohovořit o budoucích dějích
Obecné způsobilosti
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce.
Výsledky učení
Odborné znalosti
- utvořit předpřítomný průběhový čas
- zredukovat vedlejší větu v trpném rodě pomocí minulého příčestí
- identifikovat fráze používané v prezentacích
- rozeznat hlavní jazykové prostředky použité k dosažení koherence textu
- utvořit přítomný průběhový čas v trpném rodě
- odlišit frázová slovesa od podstatných jmen z nich vytvořených
- utvořit předbudoucí čas prostý
Odborné dovednosti
- popsat děje, které začaly v minulosti, pokračují v přítomnosti a budou pravděpodobně pokračovat v budoucnost
- přednést krátkou prezentaci
- využít příčestí přítomné k tvorbě přechodníkové konstrukce za účelem redukce vedlejší věty vztažné
- popsat složitý systém na základě nákresu
- podat instrukce obsahující paralelní činnosti
- popsat složitý pracovní postup či výrobní proces
- aktivně využívat techniky rychlého čtení
- pohovořit o plánovaných budoucích činnostech
- pohovořit o pravděpodobných budoucích dějích
- pohovořit o dějích, které budou dokončeny před určitým okamžikem v budoucnosti
- několika způsoby popsat princip, funkci a využití přístroje
- aktivně přispívat k diskusi o zdokonalení výrobků
- reagovat na návrhy
- vyjádřit různou míru pravděpodobnosti/určitosti
- popsat složitý problém, včetně jeho příčin a následků, a navrhnout jeho řešení
- vyjádřit složitý příkaz a doporučení
- vyjádřit zákaz a nutnost
- popsat dovednosti a schopnosti
Obecné způsobilosti
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Kooperativní výuka,
Samostudium,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Skupinová výuka,
Diskuse,
Výuka podporovaná multimédii,
Kooperativní výuka,
Samostatná práce studentů,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Skupinová výuka,
Kooperativní výuka,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Odborné dovednosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Doporučená literatura
  • Bonamy, D. Technical English 4. UK: Pearson Longman, 2013.
  • Jacques, C. Technical English 4 Workbook with Key. UK: Pearson Longman, 2013.
  • Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr