Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden. Úvod, informace o studiu. 1.1 Eureka! 2. týden. 1.2 Smart wells; 1.3 Lasers 3. týden. 2.1 Spin-offs; 2.2 Specifications 4. týden. 2.3 Properties; How to Give a Presentation; HW (samostudium): Review Unit A 5. týden. 3.1 Problems; 3.2 Solutions 6. týden. 3.3 Controls; Doplňkový materiál: Autopilot 7. týden. 4.1 Shutdown 8. týden. 4.2 Overhaul; 4.3 Instructions; HW (samostudium): Review Unit B 9. týden. 5.1 Causes; 5.2 Steps 10. týden. 5.3 Stages; 6.1 Risk 11. týden. 6.2 Crisis; 6.3 Projects 12. týden. Doplňkový materiál: Car Safety; HW (samostudium): Review Unit C
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Samostudium studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vytvořit minulé příčestí |
- identifikovat prostředky sloužící k dosažení koheze textu |
- vytvořit přítomný prostý čas |
- identifikovat infinitiv |
- vytvořit příčestí přítomné |
- vytvořit minulý prostý čas |
- rozlišit formální a neformální jazyk |
- vytvořit předpřítomný čas prostý |
- utvořit minulý průběhový čas |
- vytvořit rozkazovací způsob 2. osoby jednotného a množného čísla |
- vytvořit otázky zjišťovací a doplňovací |
- utvořit trpný rod v přítomném prostém čase a v minulém prostém čase |
- převést větu v činném rodě do rodu trpného |
- vyjádřit původce děje ve větách v trpném rodě, pokud je to nezbytné pro význam věty |
- utvořit souvětí s vedlejší podmínkovou větou - tzv. reálnou podmínku v přítomnosti |
- utvořit opisné tvary modálních sloves |
- utvořit vedlejší vztažnou větu |
- utvořit budoucí prostý čas |
Odborné dovednosti |
---|
- popsat paralelní děje, které proběhly v minulosti |
- popsat minulý děj, jehož důsledky pokračují v současné době |
- jednoduše popsat, k čemu se přístroj používá |
- popsat materiálové vlastnosti vhodnými přídavnými jmény |
- popsat děje probíhající v současnosti |
- popsat jednoduchý pracovní postup |
- jednoduše vyjádřit varování, příkaz a návrh |
- podat instrukce |
- vyjádřit jednoduše příčinu a následek |
- popsat minulé děje ukončené |
- přečíst text technikou rychlého čtení skimming a scanning |
- popsat graf |
- popsat jednoduchý problém a navrhnout jeho řešení |
- porovnat vlastnosti předmětů: vyjádřit podobnost a rozdílnost |
- zeptat se na jakýkoli neznámý větný člen |
- jednoduchým způsobem pohovořit o budoucích dějích |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- utvořit předpřítomný průběhový čas |
- zredukovat vedlejší větu v trpném rodě pomocí minulého příčestí |
- identifikovat fráze používané v prezentacích |
- rozeznat hlavní jazykové prostředky použité k dosažení koherence textu |
- utvořit přítomný průběhový čas v trpném rodě |
- odlišit frázová slovesa od podstatných jmen z nich vytvořených |
- utvořit předbudoucí čas prostý |
Odborné dovednosti |
---|
- popsat děje, které začaly v minulosti, pokračují v přítomnosti a budou pravděpodobně pokračovat v budoucnost |
- přednést krátkou prezentaci |
- využít příčestí přítomné k tvorbě přechodníkové konstrukce za účelem redukce vedlejší věty vztažné |
- popsat složitý systém na základě nákresu |
- podat instrukce obsahující paralelní činnosti |
- popsat složitý pracovní postup či výrobní proces |
- aktivně využívat techniky rychlého čtení |
- pohovořit o plánovaných budoucích činnostech |
- pohovořit o pravděpodobných budoucích dějích |
- pohovořit o dějích, které budou dokončeny před určitým okamžikem v budoucnosti |
- několika způsoby popsat princip, funkci a využití přístroje |
- aktivně přispívat k diskusi o zdokonalení výrobků |
- reagovat na návrhy |
- vyjádřit různou míru pravděpodobnosti/určitosti |
- popsat složitý problém, včetně jeho příčin a následků, a navrhnout jeho řešení |
- vyjádřit složitý příkaz a doporučení |
- vyjádřit zákaz a nutnost |
- popsat dovednosti a schopnosti |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Bonamy, D. Technical English 4. UK: Pearson Longman, 2013.
-
Jacques, C. Technical English 4 Workbook with Key. UK: Pearson Longman, 2013.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. ISBN 0-521-53289-2.
|