Předmět: Anglický jazyk pro FZS 4

» Seznam fakult » REK » UJP
Název předmětu Anglický jazyk pro FZS 4
Kód předmětu UJP/AFZS4
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hohlová Jana, Mgr.
Obsah předmětu
1. Neurologie 2. Kardiovaskulární onemocnění 3. Operace, příprava, pooperační péče 4. Infekční nemoci 5. Prevence infekcí, hygiena 6. Opakování a průběžný test 7. Urologie 8. Psychiatrie 9. Ambulantní pacienti 10. Zápočtový test

Studijní aktivity a metody výuky
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 16 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 20 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 16 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 32 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 20 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 32 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
prokázat znalost jazykové kompetence na úrovni B1/B2 dle SERR;
pojmenovat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese;
vyjmenovat zásady a prostředky komunikace s pacienty;
rozlišovat význam gramatických časů při vyjadřování myšlenek;
rozlišovat způsoby formulace otázkek se všemi kategoriemi sloves;
Odborné dovednosti
komunikovat v běžných situacích ve zdravotnickém kontextu;
pracovat se zdravotnickou dokumentací, vyplňovat anamnestický dotazník;
číst běžné texty z oblasti studovaného oboru;
komunikovat a poskytnout radu při příjmu do nemocnice;
vysvětlit indikace a kontraindikace u léků, dávkování a vedlejší účinky;
využívat jazykové kompetence při péči o pacienty s oční, kožní, onkologickou nebo gastroenterologickou diagnózou;
komunikovat s těhotnými a poskytovat jim rady;
vyhledat informace ve zdravotnické dokumentaci v angličtině;
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vyjmenovat funkce a problémy nervového systému;
vyjmenovat funkce a problémy oběhového systému;
vyjmenovat funkce a problémy vylučovacího systému;
pojmenovat slovní zásobu pro přípravu a průběh operace, pooperační péči;
pojmenovat slovní zásobu pro rozvoj duševního onemocnění a způsoby léčby;
rozlišovat jednotlivé typy infekčních nemocí, způsob léčby, prevence;
pojmenovat slovní zásobu pro poskytování péče na ambulantním pracovišti;
rozlišovat vhodnost použití prvního a druhého kondicionálu;
rozlišovat gramatické prostředky pro vyjádření budoucí události;
rozlišovat užívání vztažných zájmen a pasivních tvarů;
rozlišit vhodnost použití prostého nebo průběhového perfekta;
Odborné dovednosti
poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s neurologickou diagnnózou;
poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s kardiovaskulární nemocí;
poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům při operaci;
pracovat s pacienty trpícími urologickými problémy;
pracovat s pacienty trpícími mentálními problémy;
pracovat s pacienty trpícími infekčními nemocemi;
objednávat pacienty na ambulatní vyšetření;
aplikovat pravidla pro používání prvního a druhého kondicionálu;
aplikovat pravidla pro používání slovesných vazeb;
získávat, analyzovat a shrnout informace o pacientovi;
Obecné způsobilosti
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostatná práce studentů,
Cvičení (praktické činnosti),
Diskuse,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Diskuse,
Skupinová výuka,
Seminární výuka (badatelské metody),
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Odborné dovednosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Obecné způsobilosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Doporučená literatura
  • Glendinning, E.H., Howard, R. Professional English in Use: Medicine. Cambridge, 2007. ISBN 978-0-521-68201-5.
  • Grice, T., Greenan, J. Nursing 2. Oxford, 2008. ISBN 9780194569880.
  • Grice, T. Nursing 1. Oxford, 2007. ISBN 9780194569774.
  • Harrison, A. Flash on English for Nursing. Recanati, 2016. ISBN 978-88-536-2177-1.
  • McCarter, S. Oxford English for Careers: Medicine 1, 2. Oxford: OUP, 2009. ISBN 9780194023009.
  • Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
  • Zimmer, G. et al. HELP Healthcare English Language Programme. Olomouc, 2017. ISBN 978-80-244-5143-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr