Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Neurologie 2. Kardiovaskulární onemocnění 3. Operace, příprava, pooperační péče 4. Infekční nemoci 5. Prevence infekcí, hygiena 6. Opakování a průběžný test 7. Urologie 8. Psychiatrie 9. Ambulantní pacienti 10. Zápočtový test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 16 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 16 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 32 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 32 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalost jazykové kompetence na úrovni B1/B2 dle SERR; |
pojmenovat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese; |
vyjmenovat zásady a prostředky komunikace s pacienty; |
rozlišovat význam gramatických časů při vyjadřování myšlenek; |
rozlišovat způsoby formulace otázkek se všemi kategoriemi sloves; |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat v běžných situacích ve zdravotnickém kontextu; |
pracovat se zdravotnickou dokumentací, vyplňovat anamnestický dotazník; |
číst běžné texty z oblasti studovaného oboru; |
komunikovat a poskytnout radu při příjmu do nemocnice; |
vysvětlit indikace a kontraindikace u léků, dávkování a vedlejší účinky; |
využívat jazykové kompetence při péči o pacienty s oční, kožní, onkologickou nebo gastroenterologickou diagnózou; |
komunikovat s těhotnými a poskytovat jim rady; |
vyhledat informace ve zdravotnické dokumentaci v angličtině; |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyjmenovat funkce a problémy nervového systému; |
vyjmenovat funkce a problémy oběhového systému; |
vyjmenovat funkce a problémy vylučovacího systému; |
pojmenovat slovní zásobu pro přípravu a průběh operace, pooperační péči; |
pojmenovat slovní zásobu pro rozvoj duševního onemocnění a způsoby léčby; |
rozlišovat jednotlivé typy infekčních nemocí, způsob léčby, prevence; |
pojmenovat slovní zásobu pro poskytování péče na ambulantním pracovišti; |
rozlišovat vhodnost použití prvního a druhého kondicionálu; |
rozlišovat gramatické prostředky pro vyjádření budoucí události; |
rozlišovat užívání vztažných zájmen a pasivních tvarů; |
rozlišit vhodnost použití prostého nebo průběhového perfekta; |
Odborné dovednosti |
---|
poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s neurologickou diagnnózou; |
poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům s kardiovaskulární nemocí; |
poskytovat podporu a ošetřovatelskou péči pacientům při operaci; |
pracovat s pacienty trpícími urologickými problémy; |
pracovat s pacienty trpícími mentálními problémy; |
pracovat s pacienty trpícími infekčními nemocemi; |
objednávat pacienty na ambulatní vyšetření; |
aplikovat pravidla pro používání prvního a druhého kondicionálu; |
aplikovat pravidla pro používání slovesných vazeb; |
získávat, analyzovat a shrnout informace o pacientovi; |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Glendinning, E.H., Howard, R. Professional English in Use: Medicine. Cambridge, 2007. ISBN 978-0-521-68201-5.
-
Grice, T., Greenan, J. Nursing 2. Oxford, 2008. ISBN 9780194569880.
-
Grice, T. Nursing 1. Oxford, 2007. ISBN 9780194569774.
-
Harrison, A. Flash on English for Nursing. Recanati, 2016. ISBN 978-88-536-2177-1.
-
McCarter, S. Oxford English for Careers: Medicine 1, 2. Oxford: OUP, 2009. ISBN 9780194023009.
-
Topilová, Věra. Anglicko-český česko-anglický lékařský slovník. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-284-0.
-
Zimmer, G. et al. HELP Healthcare English Language Programme. Olomouc, 2017. ISBN 978-80-244-5143-5.
|