|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina. Představení kurzu, seznámení s plánem výuky a požadavky na splnění předmětu. Věda, výzkum a experiment - práce s textem. 2. týden Aspekt - složitější případy, vidové trojice. 3. týden Instrukce a popis pracovního postupu. 4. týden Imperativ a modální slovesa - opakování a procvičení. 5. týden Přímá a nepřímá řeč. 6. týden Singularia a pluralia tantum a jejich gramatické aspekty. 7. týden Průběžný test. 8. týden Posesivní adjektiva a jejich deklinace. 9. týden Úvaha - struktura, jazykové prostředky. 10. týden Vedlejší věty vztažné. 11. týden Vedlejší věty vztažné - větné transformace. 12. týden Opakování. Závěrečný test. 13. týden Oprava testu. Evaluace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 5 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - pojmenovat základní rysy formálního textu |
| - rozlišit tvary a použití kondicionálu a imperativu |
| - rozlišovat adverbiální významy |
| - pojmenovat základní pravidla chování při formálních komunikativních situacích |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - rozlišovat mezi spisovnými a nespisovnými jazykové prostředky s ohledem na komunikativní situaci |
| - správně interpretovat nejrozšířenější gesta české neverbální komunikace, případně je používat ve svém projevu |
| - správně používat gramatické tvary v rámci příslušné jazykové úrovně |
| - dodržovat základní pravidla etikety |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - popsat účel, strukturu a jazykové prostředky životopisu |
| - popsat účel, strukturu a pravidla správného vystupování na přijímacím pohovoru |
| - pojmenovat základní pracovněprávní vztahy a související dokumenty |
| - pojmenovat kladné i záporné charakterové vlastnosti |
| - vyjmenovat základní spojky používané v příslovečných větách |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - správně napsat strukturovaný životopis |
| - správně napsat motivační dopis |
| - správně absolvovat přijímací pohovor |
| - používat jazykové prostředky asertivní komunikace (vyjádření názoru, ne/souhlasu, kritiky, žádosti/prosby, odmítnutí, omluvy, jistoty/nejistoty aj.) |
| - provádět transformace mezi větným a nevětným vyjádřením. |
| - správně používat slovesný vid a slovesné prefixy (v rámci příslušné úrovně) |
| - aktivně používat jazykové prostředky pro vyjádření zdvořilosti (zejména fráze s kondicionálem) |
| - správně vyjádřit adverbiální významy (větně i nevětně) |
| - napsat motivační dopis |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Samostatná práce studentů, |
| Skupinová výuka, |
| E-learning, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Samostatná práce studentů, |
| Diskuse, |
| Skupinová výuka, |
| E-learning, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| E-learning, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Skupinová výuka, |
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Seminární práce, |
| Test, |
| Ústní zkouška, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Individuální prezentace, |
| Seminární práce, |
| Test, |
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Ústní zkouška, |
| Test, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bischofová, Jana; Hrdlička, Milan. Čeština pro středně a více pokročilé. Praha, 2011. ISBN 978-80-246-1793-0.
-
Hradilová, Dana. Czech it up! 4. Olomouc, 2020. ISBN 9788024457703.
-
Kestřánková, Marie; Hlínová, Kateřina; Pečený, Pavel; Štěpánková, D. Čeština pro cizince : úroveň B2. 1. vydání. 2013. ISBN 978-80-266-0178-4.
-
Kestřánková, Marie; Šnaidaufová, Gabriela; Kopicová, Kateřina. Čeština pro cizince : úroveň B1 : [vhodná pro všechny národnosti]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3345-3.
|