Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina. Představení kurzu, seznámení s plánem výuky a požadavky na splnění předmětu. Věda, výzkum a experiment - práce s textem. 2. týden Aspekt - složitější případy, vidové trojice. 3. týden Instrukce a popis pracovního postupu. 4. týden Imperativ a modální slovesa - opakování a procvičení. 5. týden Přímá a nepřímá řeč. 6. týden Singularia a pluralia tantum a jejich gramatické aspekty. 7. týden Průběžný test. 8. týden Posesivní adjektiva a jejich deklinace. 9. týden Úvaha - struktura, jazykové prostředky. 10. týden Vedlejší věty vztažné. 11. týden Vedlejší věty vztažné - větné transformace. 12. týden Opakování. Závěrečný test. 13. týden Oprava testu. Evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 5 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- pojmenovat základní rysy formálního textu |
- rozlišit tvary a použití kondicionálu a imperativu |
- rozlišovat adverbiální významy |
- pojmenovat základní pravidla chování při formálních komunikativních situacích |
Odborné dovednosti |
---|
- rozlišovat mezi spisovnými a nespisovnými jazykové prostředky s ohledem na komunikativní situaci |
- správně interpretovat nejrozšířenější gesta české neverbální komunikace, případně je používat ve svém projevu |
- správně používat gramatické tvary v rámci příslušné jazykové úrovně |
- dodržovat základní pravidla etikety |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- popsat účel, strukturu a jazykové prostředky životopisu |
- popsat účel, strukturu a pravidla správného vystupování na přijímacím pohovoru |
- pojmenovat základní pracovněprávní vztahy a související dokumenty |
- pojmenovat kladné i záporné charakterové vlastnosti |
- vyjmenovat základní spojky používané v příslovečných větách |
Odborné dovednosti |
---|
- správně napsat strukturovaný životopis |
- správně napsat motivační dopis |
- správně absolvovat přijímací pohovor |
- používat jazykové prostředky asertivní komunikace (vyjádření názoru, ne/souhlasu, kritiky, žádosti/prosby, odmítnutí, omluvy, jistoty/nejistoty aj.) |
- provádět transformace mezi větným a nevětným vyjádřením. |
- správně používat slovesný vid a slovesné prefixy (v rámci příslušné úrovně) |
- aktivně používat jazykové prostředky pro vyjádření zdvořilosti (zejména fráze s kondicionálem) |
- správně vyjádřit adverbiální významy (větně i nevětně) |
- napsat motivační dopis |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
E-learning, |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
E-learning, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Bischofová, Jana; Hrdlička, Milan. Čeština pro středně a více pokročilé. Praha, 2011. ISBN 978-80-246-1793-0.
-
Hradilová, Dana. Czech it up! 4. Olomouc, 2020. ISBN 9788024457703.
-
Kestřánková, Marie; Hlínová, Kateřina; Pečený, Pavel; Štěpánková, D. Čeština pro cizince : úroveň B2. 1. vydání. 2013. ISBN 978-80-266-0178-4.
-
Kestřánková, Marie; Šnaidaufová, Gabriela; Kopicová, Kateřina. Čeština pro cizince : úroveň B1 : [vhodná pro všechny národnosti]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3345-3.
|