Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina. Představení kurzu, seznámení s plánem výuky a požadavky na splnění předmětu. Práce a zaměstnání, praxe a stáže - pracovněprávní vztahy. 2. týden Hledání práce, nabídka a poptávka. Podnikání v ČR. 3. týden Strukturovaný životopis, psaní velkých a malých písmen. 4. týden Životopis - časové výrazy, adverbia a prepozice. 5. týden Motivační dopis. 6. týden Pracovní pohovor, pravidla formální komunikace. 7. týden Průběžný test. 8. týden Vyjádření souhlasu / nesouhlasu, asertivní komunikace. 9. týden Verbální a neverbální komunikace. 10. týden Nástup do zaměstnání, systém zdravotního pojištění, smlouvy. 11. týden Formální telefonát. 12. týden Opakování. Závěrečný test. 13. týden Oprava testu. Evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 4 hodiny za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 5 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit větu jednoduchou a souvětí |
- rozlišit tvary substantiv cizího původu |
- rozlišit členy tzv. druhé pozice a vysvětlit jejich hierarchii |
- vysvětlit pravidla pro vyjádření množství (číslovky, formy substantiv) |
- rozlišit tvary základních deklinačních typů a nejrozšířenějších typů substantiv cizího původu |
Odborné dovednosti |
---|
- dodržovat základní pravidla české interpunkce |
- správně používat prostředky pro vyjádření množství |
- správně používat gramatické tvary v rámci příslušné úrovně |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vyjmenovat některé důležité události, objekty a osobnosti z oblasti české vědy a techniky |
- vyjmenovat některá důležitá díla a osobnosti české kultury (výtvarné umění, architektura, hudba, literatura, film) |
- vyjmenovat relevantní slovní zásobu z oblasti vědy a techniky |
- vysvětlit základní pravidla objektivního a subjektivního slovosledu v češtině |
- vysvětlit základní pravidla české interpunkce |
- rozlišit objektivní a subjektivní slovosled |
- popsat účel, strukturu a jazykové prostředky motivačního dopisu |
- popsat účel, strukturu a jazykové prostředky životopisu |
Odborné dovednosti |
---|
- představit umělecká, technická aj. díla a jejich autory |
- rozlišit východisko (téma) a jádro (réma), tj. identifikovat novou, důležitou informaci ve větě |
- aktivně a správně používat substantiva cizího původu a obtížnější deklinační typy substantiv |
- správně vyjádřit kvantitu |
- dodržovat základní pravidla českého pravopisu (vč. interpunkce a psaní velkých písmen) |
- představit obsah úryvku literárního díla / filmu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
E-learning, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
E-learning, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Test, |
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Adamović, Ana; Hrdlička, Milan. Basic Czech III. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1796-1.
-
Bischofová, Jana; Hrdlička, Milan; Hasil, Jiří; Kramářová, Jitka. Čeština pro středně a více pokročilé.. Praha: Karolinum, 2011.
-
Hradilová, Dana. Czech it up! 4. Olomouc, 2020. ISBN 9788024457703.
-
Hradilová, Dana. Czech it up! 5. Olomouc, 2019. ISBN 9788024455921.
-
Kestřánková, Marie; Hlínová, Kateřina; Pečený, Pavel; Štěpánková, D. Čeština pro cizince : úroveň B2. 1. vydání. 2013. ISBN 978-80-266-0178-4.
|