Vyučující
|
-
Sosnová Václava, Mgr. et Mgr.
-
Vojtová Eva, Mgr.
-
Štefl Václav, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina. Představení kurzu, seznámení s plánem výuky a požadavky na splnění předmětu. Komunikativní aktivity. Orientace v čase, části dne, dny v týdnu. Hodiny. 2. týden Časové údaje. Dny v měsíci. Datum. Sjednání schůzky. Modální slovesa. 3. týden Modální slovesa. Náplň dne. Volnočasové aktivity. Co máme rádi. Rád plavu. X Mám rád plavání. 4. týden Významné osobnosti české minulosti. Práce s textem. Minulý čas - třetí osoba singuláru a plurálu. Minulý čas - třetí osoba singuláru a plurálu, procvičování. 5. týden Minulý čas - první a druhá osoba singuláru a plurálu. Minulý čas - komunikativní aktivity. 6. týden Slovesa znát, vědět, umět. Průběžný test. 7. týden Kde jsi byl? Prepozice místa v/ve, na, u. Prepozice v/ve, na + lokál singuláru. 8. týden Příběh v minulosti. Poslech. Práce s textem. Cestování. Názvy zemí a jejich tvary v lokálu singuláru. Počasí. 9. týden Dovolená. Slovesa mluvit, povídat si, slyšet, číst o + lokál singuláru. Budoucí čas. 10. týden Budoucí čas. Prepozice místa k/ke, na, do. Prepozice do + genitiv singuláru. 11. týden Kde jsi? X Kam jdeš? Elektronická komunikace. Komunikativní aktivity. 12. týden Shrnutí a opakování. Závěrečný test. 13. týden Oprava testu. Evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vyjmenovat základní pravidla české výslovnosti - vyjmenovat české hlásky - rozlišit základní české pozdravy - vyjmenovat základní fráze používané při seznamování a představování - rozlišit formální a neformální způsob komunikace (tykání a vykání) - rozlišit mužský, ženský a střední rod podstatných a přídavných jmen - rozlišit jednotné a množné číslo a rod osobních zájmen - vyjmenovat číslovky 1-10 000 - rozlišit tvary přivlastňovacích zájmen v singuláru - rozlišit tvary akuzativu singuláru - rozlišit tvary pravidelných sloves - rozlišit tvary vybraných nepravidelných sloves - rozlišit tvary měkkých a tvrdých adjektiv - pojmenovat základní dopravní prostředky - pojmenovat základní budovy a instituce ve městě či na vesnici - pojmenovat základní pokrmy a nápoje, základní potraviny - pojmenovat členy rodiny a jejich vlastnosti |
Odborné dovednosti |
---|
- používat formální nebo neformální způsob komunikace přiměřeně situaci včetně gest - správně oslovovat, pozdravit, poděkovat - hláskovat - správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty - správně napsat známá slova, slovní spojení a věty - představit sebe nebo blízkou osobu - odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (např. původ, věk, povolání) - žádat jednoduchým způsobem o informace (např. adresa, telefonní číslo, trasa) a sám tyto informace podat - vyhledat, shrnout nebo analyzovat základní informace v krátkém textu nebo poslechu z oblasti cestování a stravování - vyhledat podstatné informace v krátkém textu nebo poslechu z oblasti osobního života - popsat jednoduchým způsobem svoje stravovací zvyky - popsat jednoduchým způsobem sám sebe nebo jinou osobu - používat ve svém projevu akuzativ singuláru |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- vyjmenovat základní pravidla české výslovnosti - vyjmenovat české hlásky - rozlišit základní české pozdravy - vyjmenovat základní fráze používané při seznamování a představování - rozlišit formální a neformální způsob komunikace (tykání a vykání) - rozlišit mužský, ženský a střední rod podstatných a přídavných jmen - rozlišit jednotné a množné číslo a rod osobních zájmen - vyjmenovat číslovky 1-10 000 - rozlišit tvary přivlastňovacích zájmen v singuláru - rozlišit tvary akuzativu singuláru - rozlišit tvary pravidelných sloves - rozlišit tvary vybraných nepravidelných sloves - rozlišit tvary měkkých a tvrdých adjektiv - pojmenovat základní dopravní prostředky - pojmenovat základní budovy a instituce ve městě či na vesnici - pojmenovat základní pokrmy a nápoje, základní potraviny - pojmenovat členy rodiny a jejich vlastnosti |
Odborné dovednosti |
---|
- používat formální nebo neformální způsob komunikace přiměřeně situaci včetně gest - správně oslovovat, pozdravit, poděkovat - hláskovat - správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty - správně napsat známá slova, slovní spojení a věty - představit sebe nebo blízkou osobu - odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (např. původ, věk, povolání) - žádat jednoduchým způsobem o informace (např. adresa, telefonní číslo, trasa) a sám tyto informace podat - vyhledat, shrnout nebo analyzovat základní informace v krátkém textu nebo poslechu z oblasti cestování a stravování - vyhledat podstatné informace v krátkém textu nebo poslechu z oblasti osobního života - popsat jednoduchým způsobem svoje stravovací zvyky - popsat jednoduchým způsobem sám sebe nebo jinou osobu - používat ve svém projevu akuzativ singuláru |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Test, |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Froulíková, Lenka. Adam a Eva v Českém ráji - učebnice češtiny pro cizince-začátečníky.. Praha: Academia, 2008.
-
Holá, Lída; Bořilová, Pavla. Čeština expres 1 (A1/1).. Praha: Akropolis, 2012. ISBN 978-80-87481-22-6.
-
Holá, Lída; Bořilová, Pavla. Čeština expres 2 : [úroveň] A1/2 : [anglická verze]. 1. vyd. Praha : Akropolis, 2011. ISBN 978-80-87481-26-4.
|