Vyučující
|
-
Hohlová Jana, Mgr.
-
Řezáčková Helena, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Patterns in text. 2. Figures of speech. 3. Symbols and their interpretation. 4. Campus texts. 5. Critical texts. 6. Genre elements in selected text. 7. Reading drama. 8. Dystopian texts. 9. Understanding titles. 10. Interpreting texts and motives. 11. Identifying the unsaid. 12. Understanding textual meaning. 13. Evaluation.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Nácvik dovedností [3/10]
- 16 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozumět čtenému textu minimálně na úrovni B1 dle SERR |
pracovat se zadaným textem dle instrukcí |
pracovat se slovníky |
rozpoznat a použít anglickou gramatiku na úrovni B2 dle SERR |
dohledávat dodatečné informace k zadanému textu |
identifikovat a využít vhodné sekundární zdroje |
rozpoznat archetypy a charakteristiky různých žánrů |
identifikovat předtuchy a náznaky v textech |
analyzovat vypravěče |
srovnat vybrané prvky napříč texty |
zasadit text do kontextu |
analyzovat samotný text |
Odborné dovednosti |
---|
číst kratší i středně dlouhé anglické texty v daném časovém rozmezí |
vystihnout hlavní myšlenku zadaných textů |
vyjádřit vlastními slovy své interpretace |
vyjádřit domněnky |
vyhledat v textech relevantní fakta a informace |
najít potřebné informace v textu a využít je k tvorbě interpretace |
používat správné pojmy při diskuzi o textech |
identifikovat podobnosti a rozdíly napříč texty |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
archetypů a charakteristik probraných žánrů |
identifikace předtuch a náznaků v textech |
analyzovat vypravěče |
srovnání vybraných prvků napříč textů |
extratextuality |
intratextuality |
symbolismu, literárních prostředků a paralel |
práce s textem a jeho významem |
Odborné dovednosti |
---|
najít potřebné informace v textu a využít je k tvorbě interpretace |
používat správné pojmy při diskuzi o textech |
identifikovat podobnosti a rozdíly napříč texty |
analyzovat a interpretovat text sám o sobě |
analyzovat a interpretovat text zasazený do kontextu |
interpretace textů a jejich částí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Samostudium, |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Formativní hodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Formativní hodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Formativní hodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
vybrané studijní materiály. .
-
RonaldCarter and John McRae. The Routledge History of Literature in English: Britain and Ireland. London, 1998.
|