Předmět: Čtení 2

» Seznam fakult » REK » UJP
Název předmětu Čtení 2
Kód předmětu UJP/CTA2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hohlová Jana, Mgr.
  • Řezáčková Helena, Mgr.
Obsah předmětu
1. Patterns in text. 2. Figures of speech. 3. Symbols and their interpretation. 4. Campus texts. 5. Critical texts. 6. Genre elements in selected text. 7. Reading drama. 8. Dystopian texts. 9. Understanding titles. 10. Interpreting texts and motives. 11. Identifying the unsaid. 12. Understanding textual meaning. 13. Evaluation.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Nácvik dovedností [3/10] - 16 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
rozumět čtenému textu minimálně na úrovni B1 dle SERR
pracovat se zadaným textem dle instrukcí
pracovat se slovníky
rozpoznat a použít anglickou gramatiku na úrovni B2 dle SERR
dohledávat dodatečné informace k zadanému textu
identifikovat a využít vhodné sekundární zdroje
rozpoznat archetypy a charakteristiky různých žánrů
identifikovat předtuchy a náznaky v textech
analyzovat vypravěče
srovnat vybrané prvky napříč texty
zasadit text do kontextu
analyzovat samotný text
Odborné dovednosti
číst kratší i středně dlouhé anglické texty v daném časovém rozmezí
vystihnout hlavní myšlenku zadaných textů
vyjádřit vlastními slovy své interpretace
vyjádřit domněnky
vyhledat v textech relevantní fakta a informace
najít potřebné informace v textu a využít je k tvorbě interpretace
používat správné pojmy při diskuzi o textech
identifikovat podobnosti a rozdíly napříč texty
Obecné způsobilosti
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
archetypů a charakteristik probraných žánrů
identifikace předtuch a náznaků v textech
analyzovat vypravěče
srovnání vybraných prvků napříč textů
extratextuality
intratextuality
symbolismu, literárních prostředků a paralel
práce s textem a jeho významem
Odborné dovednosti
najít potřebné informace v textu a využít je k tvorbě interpretace
používat správné pojmy při diskuzi o textech
identifikovat podobnosti a rozdíly napříč texty
analyzovat a interpretovat text sám o sobě
analyzovat a interpretovat text zasazený do kontextu
interpretace textů a jejich částí
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Diskuse,
Samostudium,
Řešení problémů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Skupinová výuka,
Samostatná práce studentů,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Řešení problémů,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Seminární výuka (badatelské metody),
Analyticko-kritická práce s textem,
Obecné způsobilosti
Řešení problémů,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Seminární výuka (badatelské metody),
Analyticko-kritická práce s textem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Formativní hodnocení,
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Formativní hodnocení,
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Formativní hodnocení,
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • vybrané studijní materiály. .
  • RonaldCarter and John McRae. The Routledge History of Literature in English: Britain and Ireland. London, 1998.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr