Předmět: Francouzština 3

» Seznam fakult » REK » UJP
Název předmětu Francouzština 3
Kód předmětu UJP/F3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Francouzština, Francouzština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vaindlová Helena, Mgr.
Obsah předmětu
1. týden Úvodní hodina, komunikativní aktivity. Různé způsoby vyjádření budoucnosti. 2. týden Srovnávání kvality a kvantity, vyjádření znepokojení, ujišťování. Školství. 3. týden Práce. Podnik a podnikání, zájmenná příslovce "en" a "y". Zájmenná příslovce "en" a "y". 4. týden Vyjádření podmínky (1. část), vyjádření preferencí. Žádost o místo. Pracovní život ve Francii. 5. týden Konjunktiv (subjonctif) - použití, vyjádření názoru. Konjunktiv - pokračování. 6. týden Vyjádření množství, vyjádření zákazu či povolení. Politika. Francouzi a politika. 7. týden Média - televize, rádio. Vedlejší věty vztažné. Vedlejší věty vztažné. 8. Popis události. Příslovce. Přechodník. Společenský život - představování sebe nebo někoho jiného, pronesení přípitku. Frankofonní tisk. 9. týden Shrnutí a opakování. Průběžný test. 10. týden Učení se cizím jazykům. Časování v oznamovacím způsobu - přítomné, budoucí a minulé časy. Časování sloves - rozšíření. Užívání sloves savoir, connaître, se souvenir. 11. týden Písemné navázání kontaktu. Společenský život - setkání. Frankofonní literatura. 12. týden Shrnutí a opakování. Komunikativní aktivity. Zápočtový test. 13. týden Oprava zápočtového testu. Hodnocení, komunikativní aktivity.

Studijní aktivity a metody výuky
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 35 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- pojmenovat základní činnosti každodenního života
- rozlišit tvary zvratných sloves
- rozlišit tvary oznamovacího a rozkazovacího způsobu
- rozlišit tvary přítomného času prostého, přítomného průběhového času, blízké budoucnosti, perfekta a imperfekta
- rozlišit zájmenné tvary přímého a nepřímého předmětu
- rozlišit významy časů v přítomnosti a minulosti
- rozlišit řeč přímou a nepřímou v přítomnosti
- vysvětlit základní způsoby tvoření slov ve francouzštině
Odborné dovednosti
- vést jednoduchý rozhovor v základních každodenních situacích - telefonování, nakupování apod.
- popsat jednoduchým způsobem osoby i věci, zeptat se na jejich vlastnosti
- transformovat řeč přímou v přítomnosti na řeč nepřímou
- napsat krátký osobní dopis, vzkaz
- vyjádřit svoje potřeby
- správně použít ve vyprávění základní minulé časy s ohledem na to, co chce vyjádřit
- volit vhodné gramatické prostředky (základní časy, časové výrazy) pro vyjádření časového kontextu vyprávění
- podat jednoduchým způsobem informace o fyzickém stavu a zdraví
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života
Obecné způsobilosti
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
- rozlišit tvary jednoduchého budoucího času
- pojmenovat různé způsoby vyjádření budoucnosti
- identifikovat výrazy používané pro srovnávání z hlediska kvality a kvantity
- identifikovat v textu a v hovoru zájmenná příslovce "en" a "y"
- identifikovat základní gramatické struktury používané k vyjádření podmínky
- rozlišit tvary přítomného konjunktivu (subjonctif)
- pojmenovat základní jevy, věci a osoby související s tématem školství, práce a podnikání, média, politika
- rozlišit základní druhy vztažných vět
- vyjmenovat základní pravidla slušného chování uplatňovaná ve frankofonních zemích v základních situacích společenského života
Odborné dovednosti
- různým způsobem vyjádřit děj, který proběhne v budoucnosti
- srovnat osoby, věci a jevy z hlediska kvantity i kvality
- použít zájmenná příslovce "en" a "y" ve vlastní písemné nebo ústní produkci
- jednoduchým způsobem vyjádřit podmínku
- používat ve vlastním projevu konjunktiv a přechodník s ohledem na úroveň A2- dle SERR
- správně reagovat během základních situací společenského života
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti školství a politiky
- vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti školství a politiky
Obecné způsobilosti
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Skupinová výuka,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Skupinová výuka,
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Test,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Test,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Test,
Doporučená literatura
  • Girardet, J., Pécheur, J. Écho 2 - cahier personnel d´apprentissage, niveau A2, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038593-9.
  • Girardet, J., Pécheur, J. Écho 2 - méthode de français, livre de l´él?ve, niveau A2, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-0385922.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr