Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina, komunikativní aktivity. Různé způsoby vyjádření budoucnosti. 2. týden Srovnávání kvality a kvantity, vyjádření znepokojení, ujišťování. Školství. 3. týden Práce. Podnik a podnikání, zájmenná příslovce "en" a "y". Zájmenná příslovce "en" a "y". 4. týden Vyjádření podmínky (1. část), vyjádření preferencí. Žádost o místo. Pracovní život ve Francii. 5. týden Konjunktiv (subjonctif) - použití, vyjádření názoru. Konjunktiv - pokračování. 6. týden Vyjádření množství, vyjádření zákazu či povolení. Politika. Francouzi a politika. 7. týden Média - televize, rádio. Vedlejší věty vztažné. Vedlejší věty vztažné. 8. Popis události. Příslovce. Přechodník. Společenský život - představování sebe nebo někoho jiného, pronesení přípitku. Frankofonní tisk. 9. týden Shrnutí a opakování. Průběžný test. 10. týden Učení se cizím jazykům. Časování v oznamovacím způsobu - přítomné, budoucí a minulé časy. Časování sloves - rozšíření. Užívání sloves savoir, connaître, se souvenir. 11. týden Písemné navázání kontaktu. Společenský život - setkání. Frankofonní literatura. 12. týden Shrnutí a opakování. Komunikativní aktivity. Zápočtový test. 13. týden Oprava zápočtového testu. Hodnocení, komunikativní aktivity.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 35 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- pojmenovat základní činnosti každodenního života |
- rozlišit tvary zvratných sloves |
- rozlišit tvary oznamovacího a rozkazovacího způsobu |
- rozlišit tvary přítomného času prostého, přítomného průběhového času, blízké budoucnosti, perfekta a imperfekta |
- rozlišit zájmenné tvary přímého a nepřímého předmětu |
- rozlišit významy časů v přítomnosti a minulosti |
- rozlišit řeč přímou a nepřímou v přítomnosti |
- vysvětlit základní způsoby tvoření slov ve francouzštině |
Odborné dovednosti |
---|
- vést jednoduchý rozhovor v základních každodenních situacích - telefonování, nakupování apod. |
- popsat jednoduchým způsobem osoby i věci, zeptat se na jejich vlastnosti |
- transformovat řeč přímou v přítomnosti na řeč nepřímou |
- napsat krátký osobní dopis, vzkaz |
- vyjádřit svoje potřeby |
- správně použít ve vyprávění základní minulé časy s ohledem na to, co chce vyjádřit |
- volit vhodné gramatické prostředky (základní časy, časové výrazy) pro vyjádření časového kontextu vyprávění |
- podat jednoduchým způsobem informace o fyzickém stavu a zdraví |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary jednoduchého budoucího času |
- pojmenovat různé způsoby vyjádření budoucnosti |
- identifikovat výrazy používané pro srovnávání z hlediska kvality a kvantity |
- identifikovat v textu a v hovoru zájmenná příslovce "en" a "y" |
- identifikovat základní gramatické struktury používané k vyjádření podmínky |
- rozlišit tvary přítomného konjunktivu (subjonctif) |
- pojmenovat základní jevy, věci a osoby související s tématem školství, práce a podnikání, média, politika |
- rozlišit základní druhy vztažných vět |
- vyjmenovat základní pravidla slušného chování uplatňovaná ve frankofonních zemích v základních situacích společenského života |
Odborné dovednosti |
---|
- různým způsobem vyjádřit děj, který proběhne v budoucnosti |
- srovnat osoby, věci a jevy z hlediska kvantity i kvality |
- použít zájmenná příslovce "en" a "y" ve vlastní písemné nebo ústní produkci |
- jednoduchým způsobem vyjádřit podmínku |
- používat ve vlastním projevu konjunktiv a přechodník s ohledem na úroveň A2- dle SERR |
- správně reagovat během základních situací společenského života |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti školství a politiky |
- vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti školství a politiky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 2 - cahier personnel d´apprentissage, niveau A2, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038593-9.
-
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 2 - méthode de français, livre de l´él?ve, niveau A2, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-0385922.
|