Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina - organizace kurzu. Pozdravy. Základní pravidla výslovnosti ve francouzštině. Rozhovor - představení sebe i někoho jiného. 2. týden Časování sloves 1. třídy, časování základních nepravidelných sloves. Francouzská abeceda. Otázky. Zápor ve francouzštině. 3. týden Čísla 0-10. Ženský a mužský rod. Členy. 4. týden Základní zdvořilostní fráze. Rozhovor - seznámení - základní informace o sobě. 5. týden Všeobecný podmět. Otázky. Co mám a nemám rád. 6. týden Množné číslo podstatných a přídavných jmen. Časování vybraných nepravidelných sloves. 7. týden Průběžný test. 8. týden Volnočasové aktivity. Časování vybraných nepravidelných sloves. Spojení předložek se členem. 9. týden Přízvučná zájmena. Blízká budoucnost. Modální slovesa. 10. týden Pozvánky a pozvání. 11. týden Shrnutí a opakování. 12. týden Závěrečný test. 13. týden Oprava testu. Evaluace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Cvičení
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 18 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Odborné dovednosti |
---|
Žádné, kurz je určen úplným začátečníkům. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit formální a neformální způsob komunikace (tykání a vykání) |
- vyjmenovat abecedu |
- rozlišit mužský a ženský rod podstatných a přídavných jmen |
- rozlišit formální a neformální způsob komunikace (tykání a vykání) |
- rozlišit jednotné a množné číslo podstatných a přídavných jmen |
- vyjmenovat abecedu |
- vyjmenovat číslovky 1-10 |
- rozlišit mužský a ženský rod podstatných a přídavných jmen |
- rozlišit přízvučné a nepřízvučné tvary osobních zájmen |
- rozlišit jednotné a množné číslo podstatných a přídavných jmen |
- vyjmenovat číslovky 1-10 |
- rozlišit tvary pravidelných sloves |
- rozlišit přízvučné a nepřízvučné tvary osobních zájmen |
- rozlišit tvary vybraných nepravidelných sloves |
- rozlišit tvary pravidelných sloves |
- rozlišit tvary členu určitého a neurčitého |
- rozlišit tvary vybraných nepravidelných sloves |
- rozlišit tvary přítomného času a tvary blízké budoucnosti |
- rozlišit tvary členu určitého a neurčitého |
- rozlišit tvary přítomného času a tvary blízké budoucnosti |
Odborné dovednosti |
---|
- používat formální nebo neformální způsob komunikace přiměřeně situaci |
- oslovovat, pozdravit, poděkovat |
- používat formální nebo neformální způsob komunikace přiměřeně situaci |
- oslovovat, pozdravit, poděkovat |
- hláskovat |
- správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
- hláskovat |
- správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
- představit sebe nebo blízkou osobu |
- představit sebe nebo blízkou osobu |
- odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. původ, věk) |
- žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo) |
- odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. původ, věk) |
- vyhledat, shrnout nebo analyzovat informace v krátkém jednoduchém textu nebo poslechu z oblasti osobního života a volnočasových aktivit |
- žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo) |
- ústně i písemně někoho pozvat na nějakou událost |
- vyhledat, shrnout nebo analyzovat informace v krátkém jednoduchém textu nebo poslechu z oblasti osobního života a volnočasových aktivit |
- ústně i písemně odpovědět na pozvání |
- napsat jednoduchý vzkaz |
- ústně i písemně někoho pozvat na nějakou událost |
- popsat jednoduchým způsobem svoje plány do budoucna |
- ústně i písemně odpovědět na pozvání |
- napsat jednoduchý vzkaz |
- popsat jednoduchým způsobem svoje plány do budoucna |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - cahier personnel d´apprentissage, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038589-2.
-
Girardet, J., Pécheur, J. Écho 1 - méthode de français, niveau A1, 2e édition. Paris, 2013. ISBN 978-2-09-038588-5.
|