Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Cours de bienvenue, activités communicatives pour faire la connaissance (Úvodní hodina, komunikativní aktivity na seznámení) 2. týden L´argent (Peníze) 3. týden La publicité (Reklama) 4. týden Les relations interpersonnelles (Mezilidské vztahy) 5. týden La vérité x le mensonge (Pravda x lež) 6. týden L´art (Umění) 7. týden La musique (Hudba) 8. týden Le film (1) (Film) 9. týden Le film (2) (Film) 10. týden La mode (Móda) 11. týden Les professions (Profese) 12. týden L´écologie (Ekologie) 13. týden Evaluation (Hodnocení)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary přítomného času pravidelných i nepravidelných sloves |
- rozlišit tvary perfekta, imperfekta a plus-que-perfekta |
- rozlišit tvary blízké budoucnosti a jednoduchého budoucího času |
- rozlišit řeč přímou a nepřímou v přítomnosti, minulosti a budoucnosti |
- rozlišit tvary přítomného kondicionálu a konjunktivu (subjonctif) |
- rozlišit tvary trpného rodu |
- identifikovat v textu a v hovoru zájmenná příslovce "en" a "y" |
- pojmenovat základní věci, osoby, jevy a činnosti vztahující se k běžným tématům každodenního života |
- rozlišit jazykové prostředky pro vyjádření množství |
- rozlišit gramatické a lexikální prostředky pro vyjádření pocitů, jistoty, pochybnosti |
Odborné dovednosti |
---|
- používat tvary přítomného času prostého a průběhového pravidelných i nepravidelných sloves |
- používat tvary perfekta, imperfekta a plus-que-perfekta |
- používat tvary blízké budoucnosti a jednoduchého budoucího času |
- používat řeč přímou i nepřímou v přítomnosti, budoucnosti i minulosti |
- používat zájmenná příslovce "en" a "y" |
- používat tvary přítomného kondicionálu a konjunktivu (subjonctif) |
- používat tvary trpného rodu |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života |
- používat jazykové prostředky pro vyjádření množství |
- používat ve svém projevu jazykové prostředky pro vyjádření pocitů, jistoty, pochybnosti |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- pojmenovat základní věci, činnosti, osoby a jevy vztahující se k probíraným tématům (peníze, mezilidské vztahy, film, móda, reklama, pravda x lež, umění, hudba, ekologie |
- vyjmenovat některé významné osobnosti frankofonního umění |
- pojmenovat nejrozšířenější ekologické problémy |
- vyjmenovat nejznámější místa a události ve Francii související s filmem a hudbou |
- popsat sociokulturní zvyklosti frankofonního prostředí vztahující se k probíraným tématům |
Odborné dovednosti |
---|
- správně reagovat v běžných situacích společenského života ve frankofonní zemi v souladu se sociokulturními zvyklostmi daného prostředí |
- konverzovat o tématech vycházejících z probíraných okruhů slovní zásoby na úrovni odpovídající kurzu |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti probíraných témat nebo konverzací na dané téma |
- vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti probíraných témat |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
- v kurzu jsou využívány rozličné autentické materiály poskytované vyučujícím, nepostupuje se podle konkrétní příručky.
-
http://www.courrierinternational.com.
-
www.lefigaro.fr.
-
www.lemonde.fr.
-
www.yahoo.fr.
|