Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden Úvodní hodina. Komunikativní aktivity. 2. týden Učení se cizímu jazyku. 3.týden Francouzi takoví, jací jsou. 4. týden Společenské chování. 5. týden Hry (1). 6. týden Hry (2). 7. týden Gastronomie. 8. týden Mezilidské vztahy. 9. týden Pověry. 10. týden Zdraví. 11. týden Nákupy, kultura velkých obchodních center. 12. Závěrečný test. Cestování. 13. týden Hodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit tvary přítomného času prostého a průběhového |
- rozlišit tvary perfekta a imperfekta |
- rozlišit tvary blízké budoucnosti a jednoduchého budoucího času |
- rozlišit řeč přímou a nepřímou v přítomnosti, minulosti a budoucnosti |
- identifikovat v textu a v hovoru zájmenná příslovce "en" a "y" |
- rozlišit tvary přítomného konjunktivu (subjonctif) |
- rozlišit tvary trpného rodu |
- pojmenovat základní věci, osoby, jevy a činnosti vztahující se k běžným tématům každodenního života, např. představování, nakupování, volnočasové aktivity, jídlo a pití apod. |
Odborné dovednosti |
---|
- používat tvary přítomného času prostého a průběhového |
- používat tvary perfekta a imperfekta |
- používat tvary blízké budoucnosti a jednoduchého budoucího času |
- používat řeč přímou i nepřímou v přítomnosti, budoucnosti i minulosti |
- používat zájmenná příslovce "en" a "y" |
- používat tvary přítomného konjunktivu (subjonctif) |
- používat tvary trpného rodu |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- pojmenovat základní věci, činnosti, osoby a jevy vztahující se k tématům: učení se cizímu jazyku; Francouzi takoví, jací jsou; společenské chování; hry; gastronomie; mezilidské vztahy; pověry; zdraví; nákupy, kultura velkých obchodních center; cestování |
- popsat zásady správného společenského chování v běžných situacích ve frankofonních zemích |
- vyjmenovat nejrozšířenější pověry ve frankofonních zemích |
Odborné dovednosti |
---|
- správně reagovat v běžných situacích společenského života ve frankofonní zemi v souladu se sociokulturními zvyklostmi daného prostředí |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti probíraných témat nebo konverzací na dané téma |
- vyhledat v krátkém textu podstatné informace z oblasti osobního nebo pracovního života, z oblasti probíraných témat |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Autentické materiály poskytované vyučujícím.
|