Vyučující
|
-
Žáková Michaela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. týden volný čas osobní preference 2. týden nepravidelná slovesa ANDARE, VENIRE 3. týden pravidelná a nepravidelná slovesa 4. týden pozvání, přijímání, odmítání modální slovesa 5. týden dny v týdnu týden 6. týden předložky základní bydlení, místnosti, vybavení 7. týden číslovky 30-2000 číslovky řadové hodiny 8. týden doprava telefonování předložky se členy 9. týden člen dělivý předložky časové 10. týden pokoj předložky místní vazba c´e, ci sono 11. týden výrazy pochyby a nejistoty přivlastňovací zájmena poděkování měsíce, roční období číslovky vyšší 12. týden neformální dopis italská města a památky 13. týden závěrečný test analýza chyb hodnocení
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Samostatná práce studentů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- rozlišit mužský a ženský rod |
- rozlišit jednotné a množné číslo podstatných a přídavných jmen |
- rozlišit tvary osobních a ukazovacích zájmen |
- rozlišit tvary pravidelných sloves -ARE, ERE, IRE (-isc-) |
- rozlišit tvary nepravidelných sloves: ESSERE, AVERE, FARE |
- rozlišit tvary členu určitého a neurčitého |
- vyjmenovat číslovky 1-30 |
- rozlišit tykání a vykání |
Odborné dovednosti |
---|
- správně vyslovovat známá slova, slovní spojení a věty |
- správně zapsat známá slova, slovní spojení a věty |
- pozdravit a rozloučit se přiměřeně situaci |
- odpovídat na základní dotazy o sobě nebo blízké osobě (př. původ, věk) |
- žádat jednoduchým způsobem o informace (př. adresa, telefonní číslo) |
- jednoduchým způsobem popsat osobu |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního a pracovního života |
- vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního a pracovního života |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
- pojmenovat základní volnočasové aktivity |
- rozlišit tvary nepravidelných sloves ANDARE, VENIRE aj. |
- rozlišit tvary modálních sloves |
- rozlišit základní předložky a složené předložky |
- rozlišit tvary c'e, ci sono |
- pojmenovat druhy bydlení, místnosti a základní vybavení |
- rozlišit číslovky základní a řadové |
- rozlišit hodiny, dny v týdnu, měsíce a roční období |
- pojmenovat základní dopravní prostředky |
- rozlišit tvary předložek se členy |
- rozlišit tvary členu dělivého |
- přiřadit významné památky k italským městům |
Odborné dovednosti |
---|
- vyprávět jednoduchým způsobem o průběhu týdne a trávení volného času |
- vyjádřit osobní preference |
- žádat o základní informace blízkou osobu (př. v kolik hodin, kam půjde, odkud pochází) |
- poskytovat základní informace (př. kolik je hodin, jaký je den) |
- popsat jednoduchým způsobem bydlení, pokoj |
- vyjádřit pozvání, přijmout, podmítnout |
- vyjádřit poděkování, reagovat na poděkování |
- vyjádřit pochybu a nejistotu |
- napsat krátký neformální dopis z Itálie |
- shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem jednoduchého textu z oblasti osobního nebo pracovního života, bydlení či geografie Itálie |
- vyhledat podstatné informace v krátkém textu z oblasti osobního nebo pracovního života, bydlení či geografie Itálie |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Marin, T. Nuovissimo Progetto italiano 1 (učebnice). Atene: Edilingua, 2019. ISBN 9788899358501.
-
Rosendorfský, Jaroslav. Italsko-český slovník = Dizionario italiano-ceco : nové výrazy!. Praha : Leda, 2001. ISBN 80-85927-87-X.
-
Ruggieri, L., Magnelli, S., Marin, T. Nuovissimo Progetto italiano 1 (cvičebnice). Atene: Edilingua, 2019. ISBN 9788899358525.
|