Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Conversational tips, active listening, how to interrupt politely Reporting on team meetings, taking meeting minutes Email Etiquette Writing a report Netiquette Describing processes Intercultural communication in a virtual environment Effective communication in a virtual environment
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 90 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- komunikovat v anglickém jazyce na úrovní B2 dle SERR. |
Odborné dovednosti |
---|
- dokáže porozumět hlavním myšlenkám složitých textů. |
- umí napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat a vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studetn umí: - přiměřeně používat běžné gramatické struktury. |
- prokázat znalost odborné slovní zásoby vztahující se k profesnímu zaměření. |
Odborné dovednosti |
---|
Student umí: - rozpoznat rozdíl mezi různými úrovněmi formálnosti jazyka a umět jazyk správně používat |
- rozpoznat různé úrovně formálnosti v anglickém jazyce a používat vhodné komunikační prostředky v různých pracovních prostředích. |
- napsat zprávu. |
- rozpoznat potřebu a důležitost učení a zkoumání mezikulturní komunikace. |
- uvědomit si vlastní kulturní identitu a vybudovat si porozumění pro ostatní (osobní, sociální a kulturní identita). |
- pochopit a formulovat způsoby, jak kultura ovlivňuje komunikaci v cizím jazyce. |
- identifikovat specifika online mezikulturní komunikace. |
- pochopit rozdíly mezi komunikací tváří v tvář a virtuální komunikací a uplatňovat vhodné kodexy chování. |
- přizpůsobit normy chování a netiketu instituce při používání digitálních technologií a interakci v digitálním prostředí. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Projektová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Doporučená literatura
|
-
MacPherson Robin. Základy anglické stylistiky. Praha : Academia. 1997.
-
Murphy, Raymond. English grammar in use : with answers : a self-study reference and practice book for intermediate students of English. Cambridge : Cambridge University Press. 2004.
|