Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.INŽENÝRSKO-MANAŽERSKÁ SPECIFIKACE technického produktu uvažovaného jako hmotný technický systém (TS) a projektu 2. KONCEPČNÍ KONSTRUKČNÍ NÁVRH technického produktu uvažovaného jako hmotný technický systém 3. STAVEBNÍ KONSTRUKČNÍ NÁVRH technického produktu uvažovaného jako hmotný technický systém 4. KOMPLETACE A KOMUNIKACE řešení technického produktu uvažovaného jako hmotný technický systém a projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 60 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
- identifikovat potřebné kompetence pro efektivní týmovou spolupráci |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Student umí: - pochopit význam projektové komunikace a řízení zainteresovaných stran - celkově porozumět základům plánování rozvojových projektů. umět popsat, jak se jako základ pro plánování používají struktury rozpisu prací (WBS). - celkové porozumění životnímu cyklu výrobku a procesu inženýrského navrhování (a jeho interakci s celkovým řízením projektu vývoje výrobku, s ekonomickými, marketingovými a komunikačními otázkami). - respektovat normy a bezpečnostní omezení; - uvědomovat si socioekonomická, environmentální a etická omezení. - chápat iterativní povahu procesu inženýrského navrhování technického systému, který podléhá ekonomickým, technologickým, společenským a environmentálním omezením. - chápat podstatu a fungování interdisciplinárního týmu při práci na vývoji produktu se základních marketingových strategií a strategických analýz. |
Students can: - understand the importance of project communication and stakeholder management - understand the overall basics of planning development projects. Be able to describe how work breakdown structures (WBS) are used as a basis for planning. - have an overall understanding of the product life cycle and the engineering design process (and its interaction with overall product development project management, economic, marketing and communication issues). - Respect for standards and safety constraints; - be aware of socioeconomic, environmental and ethical constraints. - understand the iterative nature of the engineering design process for a technical system subject to economic, technological, social, and environmental constraints. - understand the nature and functioning of an interdisciplinary team when working on product development with basic marketing strategies and strategic analysis. |
Odborné dovednosti |
---|
Student umí: - rozpoznat rozdíly mezi různými úrovněmi formálnosti jazyka a umět je používat - rozpoznat různé úrovně formálnosti v anglickém jazyce a používat vhodné komunikační prostředky v různých pracovních prostředích. - napsat zprávu - kreativně zastávat týmové role, efektivně pracovat v týmu (komunikuje, spolupracuje a podílí se na organizaci týmové práce), rozvíjí kreativní myšlení v kontextu týmové spolupráce a aplikuje základní principy metody Design Thinking. - sepsat seznam požadavků s kvantitativními technickými specifikacemi - rozpoznat omezení spojená s normami, patenty, užitnými vzory - rozvíjet svou kritiku s ohledem na vlastní proces navrhování - stanovit specifikace požadavků na výrobek - odkazovat na normy, předpisy atd. - zjistit stav techniky, včetně vyhledávání patentů - předvídat výkonnost, kvalitu a konkurenceschopnost návrhu technického řešení pomocí objektivních ukazatelů vlastností - provést multidisciplinární inženýrský projekt ve strukturovaném rámci s příspěvkem zaměřeným na inovace. - aplikovat strategické analýzy při plánování vývoje produktu a jeho uvedení na trh. - vyvíjet odpovídající marketingové strategie pro vybraný produkt a jeho situaci na trhu. |
Students can: - recognise the differences between the different levels of formality of language and be able to use them - recognise the different levels of formality in the English language and use appropriate means of communication in different work environments. - write a report - creatively take on team roles, work effectively in a team (communicate, collaborate and participate in the organization of teamwork), develop creative thinking in the context of teamwork and apply the basic principles of Design Thinking. - Write a list of requirements with quantitative technical specifications - recognise constraints associated with standards, patents, utility models - develop their critique with respect to their own design process - establish product requirement specifications - refer to standards, regulations, etc. - identify the state of the art, including patent searches - predict the performance, quality and competitiveness of a technical solution design using objective performance indicators - carry out a multidisciplinary engineering project within a structured framework with a contribution to innovation. - apply strategic analysis to product development and launch planning. - develop appropriate marketing strategies for the selected product and its market situation. |
Obecné způsobilosti |
---|
- rozvíjet svou kreativitu a inovace a používat související techniky realizace |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
|