Předmět: Multidisciplinární týmová spolupráce na inovaci technických produktů

» Seznam fakult » REK » UJP
Název předmětu Multidisciplinární týmová spolupráce na inovaci technických produktů
Kód předmětu UJP/MTS
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1.INŽENÝRSKO-MANAŽERSKÁ SPECIFIKACE technického produktu uvažovaného jako hmotný technický systém (TS) a projektu 2. KONCEPČNÍ KONSTRUKČNÍ NÁVRH technického produktu uvažovaného jako hmotný technický systém 3. STAVEBNÍ KONSTRUKČNÍ NÁVRH technického produktu uvažovaného jako hmotný technický systém 4. KOMPLETACE A KOMUNIKACE řešení technického produktu uvažovaného jako hmotný technický systém a projektu

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 60 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 15 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- identifikovat potřebné kompetence pro efektivní týmovou spolupráci
Obecné způsobilosti
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student umí: - pochopit význam projektové komunikace a řízení zainteresovaných stran - celkově porozumět základům plánování rozvojových projektů. umět popsat, jak se jako základ pro plánování používají struktury rozpisu prací (WBS). - celkové porozumění životnímu cyklu výrobku a procesu inženýrského navrhování (a jeho interakci s celkovým řízením projektu vývoje výrobku, s ekonomickými, marketingovými a komunikačními otázkami). - respektovat normy a bezpečnostní omezení; - uvědomovat si socioekonomická, environmentální a etická omezení. - chápat iterativní povahu procesu inženýrského navrhování technického systému, který podléhá ekonomickým, technologickým, společenským a environmentálním omezením. - chápat podstatu a fungování interdisciplinárního týmu při práci na vývoji produktu se základních marketingových strategií a strategických analýz.
Students can: - understand the importance of project communication and stakeholder management - understand the overall basics of planning development projects. Be able to describe how work breakdown structures (WBS) are used as a basis for planning. - have an overall understanding of the product life cycle and the engineering design process (and its interaction with overall product development project management, economic, marketing and communication issues). - Respect for standards and safety constraints; - be aware of socioeconomic, environmental and ethical constraints. - understand the iterative nature of the engineering design process for a technical system subject to economic, technological, social, and environmental constraints. - understand the nature and functioning of an interdisciplinary team when working on product development with basic marketing strategies and strategic analysis.
Odborné dovednosti
Student umí: - rozpoznat rozdíly mezi různými úrovněmi formálnosti jazyka a umět je používat - rozpoznat různé úrovně formálnosti v anglickém jazyce a používat vhodné komunikační prostředky v různých pracovních prostředích. - napsat zprávu - kreativně zastávat týmové role, efektivně pracovat v týmu (komunikuje, spolupracuje a podílí se na organizaci týmové práce), rozvíjí kreativní myšlení v kontextu týmové spolupráce a aplikuje základní principy metody Design Thinking. - sepsat seznam požadavků s kvantitativními technickými specifikacemi - rozpoznat omezení spojená s normami, patenty, užitnými vzory - rozvíjet svou kritiku s ohledem na vlastní proces navrhování - stanovit specifikace požadavků na výrobek - odkazovat na normy, předpisy atd. - zjistit stav techniky, včetně vyhledávání patentů - předvídat výkonnost, kvalitu a konkurenceschopnost návrhu technického řešení pomocí objektivních ukazatelů vlastností - provést multidisciplinární inženýrský projekt ve strukturovaném rámci s příspěvkem zaměřeným na inovace. - aplikovat strategické analýzy při plánování vývoje produktu a jeho uvedení na trh. - vyvíjet odpovídající marketingové strategie pro vybraný produkt a jeho situaci na trhu.
Students can: - recognise the differences between the different levels of formality of language and be able to use them - recognise the different levels of formality in the English language and use appropriate means of communication in different work environments. - write a report - creatively take on team roles, work effectively in a team (communicate, collaborate and participate in the organization of teamwork), develop creative thinking in the context of teamwork and apply the basic principles of Design Thinking. - Write a list of requirements with quantitative technical specifications - recognise constraints associated with standards, patents, utility models - develop their critique with respect to their own design process - establish product requirement specifications - refer to standards, regulations, etc. - identify the state of the art, including patent searches - predict the performance, quality and competitiveness of a technical solution design using objective performance indicators - carry out a multidisciplinary engineering project within a structured framework with a contribution to innovation. - apply strategic analysis to product development and launch planning. - develop appropriate marketing strategies for the selected product and its market situation.
Obecné způsobilosti
- rozvíjet svou kreativitu a inovace a používat související techniky realizace
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
E-learning,
Řešení problémů,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Řešení problémů,
Projektová výuka,
Individuální konzultace,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Skupinová prezentace,
Sebehodnocení,
Výstupní projekt,
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr