Course: null

» List of faculties » REK » UJP
Course title -
Course code UJP/MTS
Organizational form of instruction no contact
Level of course unspecified
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 5
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
Course content
1. ENGINEERING AND MANAGEMENT SPECIFICATION of the TS and the project 2. CONCEPTUAL CONSTRUCTION DESIGN of TS 3. STRUCTURAL DESIGN of the TS 4. COMPLETION AND COMMUNICATION of the TS and project design

Learning activities and teaching methods
  • Contact hours - 26 hours per semester
  • Preparation for an examination (30-60) - 30 hours per semester
  • Team project (50/number of students) - 60 hours per semester
  • Presentation preparation (report in a foreign language) (10-15) - 15 hours per semester
  • unspecified - 26 hours per semester
prerequisite
Knowledge
- identify the necessary competencies for effective teamwork
Competences
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
learning outcomes
Knowledge
Student umí: - pochopit význam projektové komunikace a řízení zainteresovaných stran - celkově porozumět základům plánování rozvojových projektů. umět popsat, jak se jako základ pro plánování používají struktury rozpisu prací (WBS). - celkové porozumění životnímu cyklu výrobku a procesu inženýrského navrhování (a jeho interakci s celkovým řízením projektu vývoje výrobku, s ekonomickými, marketingovými a komunikačními otázkami). - respektovat normy a bezpečnostní omezení; - uvědomovat si socioekonomická, environmentální a etická omezení. - chápat iterativní povahu procesu inženýrského navrhování technického systému, který podléhá ekonomickým, technologickým, společenským a environmentálním omezením. - chápat podstatu a fungování interdisciplinárního týmu při práci na vývoji produktu se základních marketingových strategií a strategických analýz.
Students can: - understand the importance of project communication and stakeholder management - understand the overall basics of planning development projects. Be able to describe how work breakdown structures (WBS) are used as a basis for planning. - have an overall understanding of the product life cycle and the engineering design process (and its interaction with overall product development project management, economic, marketing and communication issues). - Respect for standards and safety constraints; - be aware of socioeconomic, environmental and ethical constraints. - understand the iterative nature of the engineering design process for a technical system subject to economic, technological, social, and environmental constraints. - understand the nature and functioning of an interdisciplinary team when working on product development with basic marketing strategies and strategic analysis.
Skills
Student umí: - rozpoznat rozdíly mezi různými úrovněmi formálnosti jazyka a umět je používat - rozpoznat různé úrovně formálnosti v anglickém jazyce a používat vhodné komunikační prostředky v různých pracovních prostředích. - napsat zprávu - kreativně zastávat týmové role, efektivně pracovat v týmu (komunikuje, spolupracuje a podílí se na organizaci týmové práce), rozvíjí kreativní myšlení v kontextu týmové spolupráce a aplikuje základní principy metody Design Thinking. - sepsat seznam požadavků s kvantitativními technickými specifikacemi - rozpoznat omezení spojená s normami, patenty, užitnými vzory - rozvíjet svou kritiku s ohledem na vlastní proces navrhování - stanovit specifikace požadavků na výrobek - odkazovat na normy, předpisy atd. - zjistit stav techniky, včetně vyhledávání patentů - předvídat výkonnost, kvalitu a konkurenceschopnost návrhu technického řešení pomocí objektivních ukazatelů vlastností - provést multidisciplinární inženýrský projekt ve strukturovaném rámci s příspěvkem zaměřeným na inovace. - aplikovat strategické analýzy při plánování vývoje produktu a jeho uvedení na trh. - vyvíjet odpovídající marketingové strategie pro vybraný produkt a jeho situaci na trhu.
Students can: - recognise the differences between the different levels of formality of language and be able to use them - recognise the different levels of formality in the English language and use appropriate means of communication in different work environments. - write a report - creatively take on team roles, work effectively in a team (communicate, collaborate and participate in the organization of teamwork), develop creative thinking in the context of teamwork and apply the basic principles of Design Thinking. - Write a list of requirements with quantitative technical specifications - recognise constraints associated with standards, patents, utility models - develop their critique with respect to their own design process - establish product requirement specifications - refer to standards, regulations, etc. - identify the state of the art, including patent searches - predict the performance, quality and competitiveness of a technical solution design using objective performance indicators - carry out a multidisciplinary engineering project within a structured framework with a contribution to innovation. - apply strategic analysis to product development and launch planning. - develop appropriate marketing strategies for the selected product and its market situation.
Competences
- develop their creativity and innovation and use related techniques of implementation
teaching methods
Knowledge
Seminar
E-learning
Task-based study method
Individual study
Students' portfolio
Self-study of literature
Skills
Task-based study method
Project-based instruction
One-to-One tutorial
assessment methods
Knowledge
Oral exam
Skills demonstration during practicum
Group presentation at a seminar
Self-evaluation
Project
Recommended literature


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester