Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Na oddělení - služby 2. Na oddělení - místnosti, pomůcky 3. Zásady hygieny, zvláštní ochranná opatření 4. Osobní hygiena, pracovní oblečení 5. Častá onemocnění a vnitřní orgány 6. Opatření proti bolesti 7. Měření a pozorování - puls 8. Měření a pozorování - dýchání, krevní cukr 9. Péče o osobní hygienu pacienta 10. Zápočtový test 1. Auf Station - Dienstzeiten 2. Auf Station - Räume, Hilfsmittel 3. Hygienewissen, besondere Schutzmaßnahmen 4. Persönliche Hygiene, Arbeitskleidung 5. Häufige Krankheiten und innere Organe 6. Schmerzbeobachtung 7. Messen und beobachten - Puls 8. Messen und beobachten - Atmung, Blutzucker 9. Körperpflege 10. Abschlusstest
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 32 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 16 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
správně rozlišovat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy...) |
používat adekvátní slovní zásobu k tématům, které se vztahují ke studovanému oboru |
ovládat slovní zásobu probíranou v kurzech NFZS1/2 týkající se zdravotnického prostředí (viz obsah daných kurzů) |
ovládat stylistické prostředky při formulování životopisu a motivačního dopisu |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat s pacienty ve zdravotnicky zaměřených oblastech (vyšetření, reakce na přání, vysvětlení, doporučení) |
využívat své nabyté znalosti v situacích, které se váží k jeho studovanému oboru |
popsat náplň práce na svém oddělení |
sdělit pacientovi základní informace v rámci předoperační a pooperační péče |
popsat své budoucí uplatnění |
popsat program studia zdravotnických oborů a budoucí uplatnění v praxi |
vyhledat informace v jednoduchých autentických textech se zdravotnickou tématikou |
vyhledat informace v odborných textech daného oboru |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat slovní zásobu týkající se probíraných témat (viz obsah) |
rozlišovat modální částice - ja, aber, mal, denn, doch, eigentlich, bloß/nur, schon |
vyjmenovat jednotlivé místnosti na oddělení a pomůcky |
rozlišovat párové spojky - nicht nur-sondern auch, sowoh-als auch, nicht nur-sondern auch, weder-noch, entweder-oder |
ovládat trpný rod se způsobovým slovesem (přítomný čas, čas minulý) |
rozlišovat stavové pasivum (Zustandspassiv) |
vyjmenovat nejčastější onemocnění - správně přiřazovat lékařské označení a jeho německý ekvivalent |
rozlišovat přídavná jména týkající se popsání bolesti |
rozlišovat spojky damit - um zu |
vyjmenovat jednotlivé části lůžka |
rozlišovat zvratná slovesa |
Odborné dovednosti |
---|
mluvit o plánech své služby |
vést dialog při předávání služby |
popsat použití ochranných pomůcek používané při práci |
vysvětlit hygienické předpisy |
vést dialogy s pacientem týkající se bolesti (popsat bolest) |
komunikovat s pacientem při měření a pozorování |
vést dialog s pacientem při osobní hygieně |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Moderní gramatika němčiny : výklad, cvičení, klíč. Plzeň : Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X.
-
Böck Melanie, Rohrer Hans-Heinrich. Deutsch B1/B2 in der Pflege. München, 2015. ISBN 978-3-437-25001-9.
-
Doležalová, M. Gynäkologie und Geburtshilfe. Hradec Králové, 1999.
-
Firnhaber-Sensen,U.,Schmidt,G. Deutsch im Krankenhaus, Langenscheidt.
-
Formánková E. Němčina pro sestry.
-
Mokrošová, Ivana. Německo-český česko-německý lékařský slovník. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0218-5.
|