Vyučující
|
-
Plachá Michaela, Mgr.
-
Vaněk Zdeněk
|
Obsah předmětu
|
1. Studium an der technischen Fakultät, technische Berufe, über die erreichte Bildung sprechen, Karrieremöglichkeiten 2. Allgemeine Grundlagen der Technik, Mathematik 3. Formen, Größen, Vergleichen von Objekten, Eigenschaften von Objekten 4. Physikalische Einheiten und Größen, Gegenstände beschreiben und charakterisieren 5. Energie aus fossilen Quellen 6. Energie in der modernen Welt 7. Technik und Umwelt 8. Energie aus Wasserkraft 9. Regenerative Energiequellen 10. Kernenergie, Risiken der Kernenergie 11. Solarenergie 12. Elektronische Korrespondenz, formelle und private E-Mails, Struktur einer E-Mail 13. Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat jazykové kompetence na úrovni A2 dle SERR |
správně používat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy...) |
rozlišovat smysl krátkých jednoduchých sdělení |
vyhledat informace v jednoduchých adaptovaných textech |
Odborné dovednosti |
---|
požadované gramatické prostředky využívat v komunikaci |
představit sebe, svou rodinu, blízké okolí a dosavadní studium |
jednoduše mluvit o běžných každodenních tématech a činnostech |
získat základní informace o osobách, čase, místě apod. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat slovní zásobu týkající se probíraných kapitol (viz obsah) |
vyhledat informace v jednoduchých sděleních v rámci probíraných témat |
stupňovat přídavná jména |
skloňovat přídavná jména |
rozlišovat předložky s danými pády |
tvořit minulý čas u probíraných sloves |
Odborné dovednosti |
---|
ovládat početní operace |
popsat princip fungování tepelné, vodní, jaderné elektrárny |
napsat strukturovaný životopis |
napsat formální i neformální mail |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v textu týkající se probíraných témat |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v poslechu týkající se probíraných témat |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Myšková, Návratová. Němčina pro strojírenské obory.
-
Myšková, Návratová. Němčina pro strojírenské obory. Praha Informatorium, 2008. ISBN 978-80-7333-067-5.
-
Svobodová,H., Šabacký, L. Němčina pro techniky.
-
Zettl, Erich; Janssen, Jörg; Müller, Heidrun. Aus moderner Technik und Naturwissenschaft. SRN, 2002.
|