Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Arbeit und Beruf, technische Berufe 2. Studium an der technischen Fakultät, Karrieremöglichkeiten 3. Technik und Umwelt 4. Umwelttechnik 5. Das Problem mit dem Müll 6. Computer und Menschen 7. Hardware und Software 8. Eingabegeräte 9. Ausgabeeinheiten 10. Computerspiele 11. Soziale Netzwerke 12. Elektronische Korrespondenz 13. Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
správně používat gramatické prostředky dle požadované úrovně (hlavní a vedlejší věty, otázky, pády, časy, infinitivní vazby s zu) |
rozlišovat mezi préteritními a perfektními tvary většiny nepravidelných sloves |
ovládat dostatečně rozvinutou slovní zásobu dle požadované úrovně |
Odborné dovednosti |
---|
požadované gramatické prostředky využívat v komunikaci |
popsat problém a navrhnout jednoduché řešení |
ptát se na cestu a poradit někomu v orientaci |
popsat své zážitky a události, sny, naděje |
stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány |
analyzovat hlavní myšlenky srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat |
napsat jednoduchý souvislý text na témata, která dobře zná nebo která ho/ji osobně zajímají |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat slovní zásobu týkající se probíraných kapitol (viz obsah) |
rozlišovat předložky s danými pády |
používat vazbu brauchen+zu |
tvořit minulý čas u probíraných sloves |
Odborné dovednosti |
---|
popsat svou práci, eventuálně své budoucí zaměstnání |
popsat vliv techniky na životní prostředí |
vysvětlit podstatu ekologického inženýrství |
popsat jednotlivé části počítače, vysvětlit rozdíl mezi hardware a software |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v textu týkající se probíraných témat |
shrnout, vyhledat nebo analyzovat informace získané v poslechu týkající se probíraných témat |
vyhledat informace ve většině sdělení v rámci probíraných témat a témat s nimi souvisejících |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
napsat oficiální dopis |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Myšková, Návratová. Němčina pro strojírenské obory.
-
Vedralová, Hana. Deutsches Textbuch für Studenten des Maschinenbaus. Praha, 2001.
-
Zettl, Erich; Janssen, Jörg; Müller, Heidrun. Aus moderner Technik und Naturwissenschaft. SRN, 2001.
|