Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zkušenosti z letní praxe 2. Systém zdravotnictví v Česku 3. Léčba zranění pohybového aparátu 4. Léčebný tělocvik. Rehabilitace 5. Zdravotní omezení (handicapy). Pomůcky 6. Přístup k postiženým 7. Technika v oblasti zdravotnictví 8. Před operací 9. Po operaci 10. Lázeňská léčba 11. Civilizační nemoci. 12. Závislosti 13. Zápočtový test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 8 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 12 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
ovládat základní slovní zásobu v oblastech: anatomie člověka, nemoci, léky, první pomoc, studia zdravotnických oborů |
ovládat gramatické prostředky požadované úrovně |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat s pacienty v běžných situacích (vyšetření, pokyny, reakce na přání) |
popsat jednotlivé části nemocnice |
telefonicky dojednat termín |
jednoduše popsat své budoucí uplatnění |
analyzovat jednodušší autentické nahrávky se zdravotnickou problematikou |
pracovat se zdravotnickou dokumentací |
vyhledávat informace v autentických textech se zdravotnickou problematikou |
písemně formulovat jednoduchý životopis a motivační dopis |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat základní slovní zásobu týkající se obsahu studia a budoucí profese |
používat adekvátně potřebné gramatické prostředky |
rozlišovat léčebné techniky ve zdravotnictví |
využívat nabitou slovní zásobu týkající se probíraných témat (viz obsah) |
Odborné dovednosti |
---|
jednoduše popsat své zkušenosti z letní odborné praxe |
dát pacientovi základní pokyny v rámci daného oboru (před a po vyšetření, během léčby, při rehabilitačním cvičení apod.) |
jednoduše vysvětlit základní metody svého oboru |
na přiměřené úrovni vyjádřit názor k tématům z oblasti zdravotnictví |
vyhledat informace v profesně zaměřeném textu a shrnout jeho obsah |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Moderní gramatika němčiny : výklad, cvičení, klíč. Plzeň : Fraus, 2002. ISBN 80-7238-144-X.
-
Doležalová, M. Physiotherapeutische Methoden. Hradec Králové, 1997.
-
FORMÁNKOVÁ, E., KAHOUNOVÁ, E., MEGGER, N. Němčina pro zdravotnické profese. Kniha 1. Plzeň, 2013. ISBN 978-80-261-0294-6.
-
FORMÁNKOVÁ, E., KAHOUNOVÁ, E., MEGGER, N. Němčina pro zdravotnické profese. Kniha 2. Plzeň, 2013. ISBN 978-80-261-0295-3.
-
Mokrošová, Ivana. Německo-český česko-německý lékařský slovník. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0218-5.
|