Vyučující
|
-
Kastlová Jitka, Mgr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu, obsah, kritéria pro udělení zápočtu. Témata prezentací. Gramatická a lexikální cvičení. Opakování gramatiky, slovní zásoby vhodné v prezentacích. Představování. 2. Základy tvoření prezentace: častí prezentace, cíl, posluchači. Úvod prezentace. Co má být v úvodu? Slovní zásoba. Praktická cvičení. Úkol: prezentace - představení 3. Hlavní část prezentace. Co má obsahovat hlavní část? Struktura, logické spojení, návaznost. Slovní zásoba. Praktická cvičení. 4. Hlavní část prezentace. Argumentace, logika, přívlastky. Slovní zásoba. Praktická cvičení. 5. Hlavní část prezentace. Akademická ruština: zvláštnosti. Praktická cvičení. 6. Vizualizace prezentace. Jak představovat informace lépe? Obrázky, grafy, diagramy. Pravidla grafické úpravy. Praktická cvičení. 7. Závěr prezentace. Co má obsahovat závěrečná část? Slovní zásoba. Praktická cvičení. 8. Jazyk těla. Nonverbální komunikace. Jak správně používat prostranství? Zevnějšek prezentujícího. Praktická cvičení. 9. Ptáme a odpovídáme na otázky k prezentaci. Jak odpovědět na nepříjemnou otázku? Slovní zásoba. Praktická cvičení. 10. Tipy a tajemství úspěšné prezentace. Chyby a obavy prezentujícího. Slovní zásoba. Praktická cvičení. 11. Opakovaní, zobecnění kurzu. Praktická cvičení. 12. Studentské (vlastní) prezentace 13. Studentské (vlastní) prezentace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
přiměřeně správně rozlišovat běžné gramatické struktury v rámci každodenní konverzace rozlišit vyjadřovací prostředky pro vyjádření nejistoty, přesvědčení, názorů rozlišit základní slovní zásobu z oblasti studovaného oboru |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat na běžná i odborná témata porozumět jednodušším odborným textům poskytnout informaci, instrukci vyjádřit přesvědčení, názory domluvit si schůzku využívat jazykové kompetence na úrovni B1 dle SERR |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišovat jazykové a stylistické prostředky vhodné pro prezentace rozlišovat jazykové prostředky vhodné pro diskuzi rozlišovat verbální a nominální styl rozlišit aktivum a pasivum při vyjadřování |
Odborné dovednosti |
---|
vyjádřit názor a osobní preference popisovat grafy a tabulky diskutovat k aktuálním tématům analyzovat jazykové prostředky pro jednotlivé fáze prezentace shrnout pravidla prezentace vhodně argumentovat vyjádřit porozumění, souhlas, nesouhlas, kritický názor psát textové útvary se zaměřením na prezentace prezentovat svůj názor a osobní preference prezentovat vybraná témata s pomocí powerpointu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Test, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Test, |
Doporučená literatura
|
-
Kozlova,Tatiana a kol. Domluvili jsme se.. Fraus. Plzeń, 2004.
|