Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. týden: Úvod, prostředky koheze, struktura eseje 2. týden: Plagiátorství. Parafrázování, citace. Psaní poznámek a shrnutí. Přímá a nepřímá řeč. 3. týden: Bibliografie. Výzkumný projekt. Formální a neformální jazyk. 4. týden: Klasifikace, obecná a specifická, definice, příklady. Teoretická část. 5. týden: Metody shromažďování informací. Nástroje výzkumu. Příprava dotazníku. 6. týden: Popis metody výzkumu. Akademická slovní zásoba. 7. týden: Prezentace výsledků. Vyjadřování růstu a poklesu. Čísla. Příslovce. Kvantifikátory. 8. týden: Komentování výsledků, průkaznost. 9. týden: Implikace plynoucí z výzkumu, návrhy na další výzkum. Závěr. 10. týden: Struktura shrnutí. Struktura úvodní kapitoly. 11. týden: Vzájemná kontrola a editace. Opakování 12. týden: Test 13. týden: Analýza testu, zpětná vazba
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Výuka podporovaná multimédii, Samostudium studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student umí: - umět písemně vyjádřit své názory a postoje a podložit je argumenty - rozlišovat formální a neformální styl - umět používat složitější gramatické struktury - porozumět instrukcím a umět je poskytnout - umět popsat činnosti, zvyklosti a pracovní postup - být schopen poutavě popsat události - umět zvolit správné jazykové prostředky a logicky je uspořádat - dodržovat zásady správného postupu psaní - být schopen rozumět složitějším textům a najít v nich požadované informace - být schopen sledovat a chápat výuku vedenou v cílovém jazyce |
Výsledky učení |
---|
studenti umí: - aplikovat poznatky z oblasti anglické lexikologie, morfologie a syntaxe a správně tyto znalosti aplikují při psaní textů - sestavit svou výzkumnou práci a při jejím psaní dodržovat zásady akademického stylu - navrhnout téma své výzkumné práce a formulovat svoji výzkumnou otázku/y - porovnat různé akademické texty a vybrat z nich důležitá data na základě principu relevance - správně citovat, parafrázovat a uvádět bibliografické informace - zvolit takové výzkumné nástroje, které povedou k zodpovězení dané výzkumné otázky - vysvětlit postup svého výzkumu - popsat výsledky svého výzkumu a diskutovat s využitím principu evidence - shrnout přínos své práce pro praxi - zvolit správné jazykové prostředky k vyjádření různé míry jistoty - predikovat další možný výzkum na dané téma - zhodnotit svoji výzkumnou práci |
Vyučovací metody |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Test, |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Bailey, S. Academic Writing - a handbook for international students. London, 2006.
-
Hamp-Lyons, Liz; Heasley, Ben. Study writing : a course in writing skills for academic purposes : second edition. 1st ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. ISBN 0-521-53496-8.
|