Vyučující
|
-
Kastlová Jitka, Mgr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Povahové vlastnosti člověka. 2. Ruské tradice,charakter. 3. Předpověď počasí.Cestování. Vyjádření nutnosti, možnosti. 4. Cesta do Ruska. 5.-6.Sibiř, Transsibiřská magistrála. Mluvnice, časové údaje.Stupňování příd.jmen. 7. Opakování. Zápočtový test. 8. Ekologie. Ekologické aktivity a ochrana životního prostředí. 9.Slovesné vazby odlišné od češtiny. Vyjadřování vlastního názoru k problematice ochrany životního prostředí a k ekologickým problémům 10. Na letišti, pasová a celní kontrola. Cestování letadlem, časy letů.Na nádraží. 11.Ubytování v hotelovém pokoji. 12.Vyplňováni celní deklarace. Vyjadřování podmiňovacího způsobu. Podmínkové věty. 13.Opakování. 2. zápočtový test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit tvary podstatných jmen středního rodu rozlišit tvary množného čísla podstatných jmen rozlišit tvary řádových číslovek srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině klasifikovat slovesa vyjadřující učení a oblékání rozlišit tvary sloves k vyjadřování nutnosti, možnosti (nemožnosti) vyjmenovat nejznámnější památky města pojmenovat lidské povahové vlastnosti a styl oblékání |
Odborné dovednosti |
---|
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky správně používat tvary množného čísla podst. jmen používat tvary řadových číslovek ve vyjádření data popsat styl oblékání známého člověka (kamarád, člen rodiny, celebrita) srovnat styl oblékání v čase (lidový kroj) sestavit jednoduché vyprávění o městě popsat trasu ve městě - turistická procházka shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišit tvary sloves s pohyblivým přízvukem rozlišit tvary sloves v budoucím a minulém čase rozlišit tvary řádových číslovek v letopočtech rozlišit tvary číslovek s desetinnými čísly klasifikovat slovesa vyjadřující otevření, zavření rozlišit tvary sloves k vyjadřování vlastního názoru vyjmenovat projevy počasí a ročních období pojmenovat procesy spojené s cestováním (situace na letišti, na nádraží) pojmenovat procesy spojené s ubytováním |
Odborné dovednosti |
---|
správně používat tvary sloves s pohyblivým přízvukem správně používat tvary minulého a budoucího času sloves používat tvary řadových číslovek ve vyjádření letopočtu a desetinných čísel správně používat tvary sloves vyjadřující otvírání a zavírání popsat a sestavit jednoduché vyprávění o počasí, roční období popsat aktivity ekologických organizací popsat situaci na letišti popsat proces ubytování v hotelu shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Čára, Vladimír; Balcar, Milan,; Ladmanová, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1996. ISBN 80-04-24891-8.
-
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu 3. Fraus, Plzeň, 2009. ISBN 978-80-7238-772-4.
-
Jelínek Stanislav. Raduga po novomu 4. fraus, Plzeň, 2010.
-
Nekolová, Věra; Camutaliová, Irena; Vasiljeva-Lešková, Alena. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 1. Praha : LEDA, 2002. ISBN 80-85927-96-9.
|