Vyučující
|
-
Kastlová Jitka, Mgr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s obsahem učiva a s literaturou. Požadavky pro udělení zápočtu. 2. Raduga 4 - 4. lekce, mluvnice, rozkazovací způsob. 3. Oběd v restauraci. Komunikativní cvičení. Jídelní lístek. Cvičebnice kap.5:Návštěva restaurace. 4. Text 4.lekce. Recepty národní kuchyně. Zdravá výživa. Literatura.Cvičebnice kap.5:Návštěva restaurace. 5. Mluvnice 5. lekce - slovesné vazby, zájmena, přídavná jména. 6. Text - Životní styl.Péče o zdraví. Reálie - svátky. Literatura.Cvičebnice kap.8:Zdr.péče. Kap.4:Ruské svátky,obyčeje. 7. Opakování probraného učiva. 1.zápočtový test. 8. Raduga 5- Znalost cizích jazyků.Proč se učíte ruštinu? Odlišné slovesné vazby. 9. Texty:Mezinárodní certifikát. Jazykové vyučování.Zkoušky z cizích jazyků, práce tlumočníka, inzerát jazykové školy.Komunikativní cvičení. 10. Známí ruští vědci. 2. lekce - Chci koupit byt. Popis bytu podle plánu. Popis zařízení bytu. 11. Mluvnice 2.lekce. Cvičení, dialogy. 12. Doplňkové texty - styl bydlení. Popis domu, bytu. 13. Závěrečné opakování. 2. zápočtový test.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student umí: - zapojit se aktivně do rozhovoru na běžná témata každodenního života - konverzovat na základní témata podle osvojených tématických celků např.: oblékání, počasí, roční období, cestování, situace na letišti, ubytování se v hotelu, situace v restauraci, objednání jídla, problematika životního stylu - postihnout smysl jasných, jednoduchých sdělení - domluvit se osobně i telefonicky o požadavcích na služby - najít a využít informace z různých zdrojů (internet, TV, reklama, noviny, časopisy) - vhodně používat slovní zásobu k osvojeným tematickým celkům |
Odborné dovednosti |
---|
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky správně používat tvary podst. jmen používat tvary řadových číslovek sestavit jednoduché vyprávění o městě, o počasí shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student umí: - vyjádřit své názory a přiměřeně reagovat na názory ostatních - pohovořit o tématech, která souvisejí s každodenním životem, např. výuka cizích jazyků, životní styl člověka - vhodně používat základní slovní zásobu k osvojeným tematickým celkům - přiměřeně správně používat gramatické struktury - domluvit si schůzku či termín ústně a telefonicky - shrnout obsah novinového článku nebo obsah slyšeného projevu - napsat vypravování nebo zprávu na základě adekvátní prezentace argumentů |
Odborné dovednosti |
---|
komunikovat na obecné i odborné téma; domluvit se telefonicky, e-mailem o požadavcích na služby; napsat s využitím adekvátní slovní zásoby delší textové útvary |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Balcar, Milan. Ruská gramatika v kostce. dot.[1. vyd.]. Praha : Vysoká škola ekonomická, 1996. ISBN 80-7079-138-1.
-
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013.
-
Jelínek, Stanislav. Raduga po novomu 4.
-
Jelínek, Stanislav. Raduga po novomu 5. Fraus, Plzeň, 2011.
|